۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۳۳۵۶
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان در گفتگو با بام ايران خبر:

سدسازي در دنيا در حال منسوخ شدن است اما در ايران به آن افتخار مي کنند

رئيس مجمع نمايندگان خوزستان گفت:در حالي که دنيا صنعت سدسازي را کنار گذاشته و آن را منسوخ مي کنند، اما جاي تعجب دارد که دولتمردان ما به اجرايي شدن آن ها افتخار مي کنند.
سدسازي در دنيا در حال منسوخ شدن است اما در ايران به آن افتخار مي کنند
به گزارش جهانبین نیوز سيد حسين دهدشتي در گفتگو با بام ايران خبر، با انتقاد از نحوه نظارت سازمان محيط زيست بر سدسازي هاي غيرکارشناسي شده کشور گفت: بايد در روند و نحوه سدسازي در ايران بازنگري شود چرا که برخي نقاط کشور نيازي به احداث سد نداشته اند.


دهدشتي بيان داشت: در حالي که دنيا صنعت سدسازي را کنار گذاشته و آن را منسوخ مي کنند، اما جاي تعجب دارد که دولتمردان ما به اجرايي شدن آن ها افتخار مي کنند.

وي با اشاره به اينکه سدها، جريان آب، درجه حرارت و شفافيت يك رود را تغيير مي‌دهند افزود: يکي از مضرات سدسازي اين است که آب را از حالت جاري به راكد تبديل مي‌كنند.

دهدشتي افزود: به دليل اينکه آب معمولاً از كف يك سد خارج مي‌شود لذا رودخانه‌اي كه از زير سد جريان مي‌يابد سردتر از رودخانه طبيعي است، از اين رو تغييرات درجه حرارت ممکن است بر روي موجودات زنده رودخانه اثر بگذارد.

 
نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سدها حقابه ميليون‌ها کشاورز و باغدار و حقوق عشاير بر مراتع موروثي و نيز مسير کوچ‌شان را ضايع کرده‌اند. سدها حق سکونت و کشاورزي را از صدها هزار کشاورز کشور با راندن اجباري آنها از موطن‌ان در درياچه سد سلب کرده‌اند.

سيد حسين دهدشتي با اشاره به عدم کارشناسي هاي به موقع و لازم براي احداث برخي از سدهاي ايران، گفت: سد گتوند يکي از سدهايي است که در انجام آن بي تدبيري انجام شده است و صرف هزينه هاي بيت المال براي اين سد باعث شده است که از نگاه به چشم اندازي چندين ساله شهر گتوند غافل شوند.

رئيس مجمع نمايندگان خوزستان همچنين از ساخت سد هاي خرسان 4 و 5 در بازفت از توابع کوهرنگ انتقاد کرد و گفت: بايستي سد سازي در اين منطقه بازنگري شود و از محيط زيست به خاطر رفتار منفعلانه در اجرايي شدن اين سدها گلايه منديم.

وي بيان داشت: با طرح هاي انتقال آب از طريق تونل هاي عميق از استان چهارمحال و بختياري، در آينده اي نه چندان دور به بحران عظيمي در زاينده رود و کارون مي رسيم.

وي، تشکيل فراکسيون ريزگردهاي مجلس را به منظور پيگيري حق مردم از محيطي سالم و عاري از غبار عنوان داشت و گفت: در همين راستا، با هدف حفاظت از کارون، در حال تشکيل فراکسيوني با اين نام هستيم.



انتهاي پيام1020ج /510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۵۰

30 Dec 2019