۰
plusresetminus
شهردار شهرکرد گفت: سیگار آغاز یک انحراف بزرگ اجتماعی است و آگاه سازی و توانمندسازی شهروندان و ارائه راه کارهای مناسب از وظایف و رسالت های مهم در بین دستگاههای اجرایی می باشد.
سیگار آغاز یک انحراف بزرگ اجتماعی/عدم استفاده از دخانیات نیاز به فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در جامعه دارد
شهردار شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: تعداد ۵۲ پارک در مرکز استان وجود دارد که سرانه فضای سبز شهرکرد به ازای هر نفر ۴/۱۸ مترمربع است که نسبت به میزان سرانه کشوری ۱۵ متر مربع قابل قبول بوده و از این رو هدف ارتقا کیفیت فضای سبز شهر است.

نورالله غلامیان دهکردی اظهار داشت: امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار صرف نگهداری و توسعه فضای سبز در شهرکرد خواهد شد.

شهردار شهرکرد با اشاره به انتخاب پارک جانبازان شهرکرد به عنوان نخستین پارک بدون دخانیات استان اظهار داشت: مشارکت شهروندان مهمترین اصل در مقابله با تهدیدکننده های سلامت از جمله دخانیات است.

وی افزود: شهرداری در صدد است با راه اندازی پارک بدون دخانیات و با اقدامات این چنینی تلاش کند استعمال دخانیات را در اماکن عمومی کاهش دهد و شروع این کار مهم فرهنگی از این پارک آغاز شده و به تدریج به مکان‌های عمومی دیگر مانند اتوبوس‎ها و مهمانی‌ها نیز تسری پیدا کند تا بتوان این مهم را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کرد.

غلامیان دهکردی ادامه داد: باید در اماکن عمومی مانند پارکها فرهنگ ورزش رواج پیداکند و بساط استعمال دخانیات در پارک‌ها و فضاهای ورزشی برچیده شود و افرادی که در این اماکن حضور پیدا می‌کنند نیز مانع استعمال دخانیات در این اماکن شوند تا این مهم محقق شود.




شهردار شهرکرد تصریح کرد: عدم استفاده از دخانیات نیاز به فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در جامعه دارد و برای اجرای این طرح نیز باید گام به گام پیش رویم .

وی گفت: اهمیت وجود زیرساخت های لازم برای یک شهر سالم به اشتراک گذاشتن تجربیات از شرایط یک شهر سالم در جهت توسعه جامعه محلی است.

شهردار شهرکرد خاطر نشان ساخت: سیگار آغاز یک انحراف بزرگ اجتماعی است و آگاه سازی و توانمندسازی شهروندان و ارائه راه کارهای مناسب از وظایف و رسالت های مهم در بین دستگاههای اجرایی می باشد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۳:۲۱

27 Dec 2019