۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۲۳۰۴۸
دبير هيئت دولت در جمع اصلاح طلبان شهرکرد:

دلواپسان مذاکرات بهتر نبود، براي فقر مردم و بي ثباتي کشور دلواپس باشند

محسن حاجي ميرزايي گفت: برخي از دلواپسان اين دولت آنقدر بي انصاف هستند که تمام تلاش تيم مذاکره کننده را زير سوال مي برند و آن ها را مورد انتقادهاي تند بدون اساس مي برند.
دلواپسان مذاکرات بهتر نبود، براي فقر مردم و بي ثباتي کشور دلواپس باشند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، محسن حاجي ميرزايي در همايش اصلاح طلبان که عصر يک شنبه ۲۴خرداد ۹۴ در شهرکرد برگزار شد اظهار داشت: اين دولت دولتي است که مي کوشد در جامعه براي تحقق آرمانها با قدم گذاشتن در مسير اعتدال، در رويکردهاي مناسبتي اجتماعي تغيير ايجاد کند، رويکردي که در دولت قبل به روابط ما لطمه زد و آب به آسياب دشمن ريخت، در اين دولت در حال تغيير است.

وي گفت: تصوير نادرستي که از انقلاب اسلامي در سطح جهان ارائه مي شد توسط تندرو هايي انجام گرفت که راه را براي تحريم هاي ضد انساني غرب بر ايران هموار کردند، هر دولتي که بر روي کار مي آمد ناگزير بود که اين تغييرات را پياده کند، اعتدال آمد تا تندروي هاي و تصوير بد انقلاب را تغيير دهد و دلسوزان معتدل را که در انزوا فرو رفته بودن به صحنه آورد.

در کشور ما ترکيب رکود تورمي در نيم قرن اخير بي سابقه بود، افزود: بي ثباتي اقتصادي ، نرخ پايين سرمايه گزاري، عدم حضور بخش خصوصي فعال، ناکارآمد بودن فضاي کسب و کار، کاهش سرمايه گزاري خارجي، سختي دسترسي به فن آوري هاي تجديد پذير از جمله مشکلات کشور در طول سال هاي قبل در دولت هاي سابق بوده است.

حاجي ميرزايي گفت: بهره وري کشور در چند سال قبل صفر و زير صفر بود، سرمايه گزاري بر پايه منهاي ۳ و ۶۸ درصد بود، اين در حالي است که تمام کساني که امروز پايه گزار اين وضعيت بودند، امروز گلايه مند و شاکي برنامه هاي موثر دولت تدبير و اميد هستند.

با بيان اينکه ول خرجي هاي دولت قبل و بي ساماني ها و همچنين رويه اي که اقتصاد ما را در سال هاي گذشته به نفت متکي کرده بود، عامل تزلزل اقتصادي کشور است، بيان داشت: دولت اعتدال، بيشترين اتکا را به اقتصاد مقاومتي داشته است چرا که در سخت ترين شريط توليد و عرضه و قيمت گزاري نفت، توانست قيمت هاي محصولات و اجناس را کنترل و ثابت نگه دارد.

دبير هيئت دولت تصريح کرد: ۲۴ خرداد "نه" بود به تندروي هايي که در زمينه فقر فرهنگي و اجتماعي از گذشته گسترش يافته بود.

محسن حاجي ميرزايي افزود: ما اقتصاد را روي پايه هايي بنا نهاديم که اين پايه ها متزلزل و لرزان بود.نيروهاي کارداني داشتيم که به دلايلي به انزوا رفته بودن که آن ها را دوباره به جامعه برگشت داديم.

وي خاطرنشان کرد: امروز ايران با ثبات ترين و امن ترين کشور جهان است، آن ها که دو سال پيش مي گفتند روحاني در موضوع سياست خارجي کاري از پيش نمي برد، امروز دريافتند که امنيت داخلي و ثبات در منطقه از آن ايران است.

وي در خصوص مذاکرات هسته اي ايران هم گفت: تغيير رويکرد ما در مذاکرات باعث شد که اين مذاکرات با ابرقدرتهاي جهان ادامه پيدا کند و اولين گام را در ژنو آغاز و به موفقيت هايي دست پيدا کرديم و سپس سويس و لوزان را پشت سر گذاشته و به هدف خود خواهيم رسيد.

او ادامه داد: امروز همه دنيا پذيرفته اند که هم مي توان چرخ زندگي مردم چرخيد و هم چرخ سانتريفيوژهاي هسته اي، اين در حالي است که در دو سال قبل، رکود سياست خارجي منهاي شش و ۸ دهم بود و امروز افزون بر ۴ و ۴ دهم است.

حاجي ميرزايي بيان داشت: آن هاي که دلواپس هستند بهتر نبود براي فقر مردم و بي ثباتي کشور دلواپس باشند؟


انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۲:۱۱

15 Jan 2020