۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۰۷۸۱
در پی خشکسالی اخیر؛

نماز باران در کوهرنگ اقامه شد

امام جمعه کوهرنگ: اگر انسان واجبات الهي را انجام دهد برکات خدا بر زمين نازل مي شود.
نماز باران در کوهرنگ اقامه شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کوهرنگ خبر، يكي از نمازهاي مستحبي، نماز استسقاء (نماز باران) است، استسقاء از باب استفعال به معني طلب باران و آبياري از خداوند است، و اين نماز در وقت كم شدن آب چاهها و چشمه ها و نباريدن باران، خوانده می شود.
 
سبب نيامدن باران به خاطر گسترش گناهان، ناسپاسي نعمتها، نپرداختن حق مردم، كم فروشي، ظلم، نيرنگ، ترك امر به معروف و نهي از منكر، نپرداختن زكات، حكومت و قضاوت بر خلاف حكم خدا و... است كه موجب خشم پروردگار و نيامدن باران مي شود.

به گزارش کوهرنگ خبر، اين فريضه الهي به امامت امام جمعه شهرستان کوهرنگ بر پا گرديد و نمازگزاران در پايان نماز، با صدايي بلند و همنوا، اذکار 'الله اکبر'، 'الحمدلله'، 'سبحان الله' و 'لااله الا الله' را زمزمه کردند و خاضعانه و با چشماني اشکبار از خداي عز و جلّ طلب نزول باران رحمت الهي کردند.
 
حجه الاسلام والمسلمين سيد شهاب الدين طباطبايي در اين آيين اظهار داشت: اين فريضه الهي تاخير در بارندگي به جا آورده شد و ما اميدواريم با لطف و عنايت الهي اين نعمت بزرگ الهي نصيب مردم اين شهرستان و استان شود.
 
امام جمعه کوهرنگ بيان داشت: برکات و عنايات خدا در سايه بندگي خداست و گرفتاري ها، بلايا، و قحطي و خشکسالي هايي که براي ما پيش مي آيد نتيجه کارکرد و اعمال خود ما است .
 
طباطبايي تصريح کرد: اگر انسان واجبات الهي را انجام دهد برکات خدا بر زمين نازل مي شود .
 
وي در ادامه گفت: استغفار و توبه باعث مي شود که خداوند باران و برکاتش را بر زمين وارد کند.
 
امام جمعه کوهرنگ در اين آيين براي سلامتي رهبر معظم انقلاب و سربلندي جمهوري اسلامي ايران و پيروزي امت اسلامي دعا و از درگاه الهي درخواست نزول باران کرد.
 
 
انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/610ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۲:۵۷

16 Jan 2020