۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۷۵۵۱
متخصص زنان و زايمان:

نوزادان متولد شده به روش طبيعي از سيستم ايمني قوي‌تر و هوش بيشتري برخوردارند

نوزادان متولد شده به روش طبيعي از سيستم ايمني قوي‌تري برخوردار و باهوش‌تر هستند و راحت‌تر با استرس‌هاي زندگي مقابله مي‌کنند.
نوزادان متولد شده به روش طبيعي از سيستم ايمني قوي‌تر و هوش بيشتري برخوردارند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر دکتر شبانيان در همايش مزاياي زايمان طبيعي در شهرکرد گفت: زايمان طبيعي مي تواند از بسياري جهات براي مادران و نوزادان از لحاظ پزشکي، جسماني، رواني و مالي مفيد باشد.

وی، بزرگترين فايده زايمان طبيعي را کاهش مرگ مادر دانست و بيان داشت: جراحي سزارين داراي خطر مرگ ناشي از عوامل بيهوشي است که نسبت مرگ و مير پري ناتال زنان در سزارين ۷ برابر زايمان نرمال است.

شبانیان اظهار داشت: مدت بستري شدن و توانايي بازگشت به کارهاي روزمره زايمان طبيعي خيلي کمتر از سزارين است و مادراني که زايمان طبيعي دارند زودتر به خانواده ملحق مي شوند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: خوني که در زايمان طبيعي از دست مي رود حدود ۵۰۰ ميلي ليتر است و در مقابل در سزارين حدود ۱۰۰۰ميلي ليتر يعني دو برابر است.

شبانیان، پيشگيري از خطر عفونت را از ديگر مزاياي زايمان طبيعي بيان کرد و گفت: در واقع شايع ترين انواع عفونت پس از جراحي سزارين، عفونت رحم و مثانه است ولي در زايمان طبيعي عفونت رحم به ندرت ديده مي شود.

وی، احساس خوشايند از توانايي در زايمان طبيعي، احساس مشارکت در زايمان و درک نحوه تولد نوزاد، احساس تسلط و حاکم بودن بر اتفاقات حين زايمان و برقراري ارتباط فوري و پيوند احساسي با نوزاد را از ديگر مزاياي زايمان طبيعي برشمرد.

اين متخصص زنان و زايمان تصريح کرد: تحقيقات نشان داده که نوزاداني که با روش طبيعي به دنيا مي آيند ۲۰ درصد کمتر دچار ديابت مي شوند.

وي افزود: اين نوزادان از سيستم ايمني قوي تري برخوردار و باهوش ترند و راحت تر با استرس هاي زندگي مقابله مي کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۷:۳۵

30 Dec 2019