کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول رسيدگي به امور مساجد استان:

مساجد مهمترين جايگاه گسترش فرهنگ اند

1 شهريور 1393 ساعت 11:56

يکي از دلايل اصلي مشکلات و معضلات فرهنگي در جامعه عدم توجه به مساجد و ناديده گرفتن نقش اين پايگاهها و مراکز ديني و فرهنگي است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر عليرضا ملک محمدي ضمن بزرگداشت روز جهاني مسجد مهمترين جايگاه گسترش فرهنگ را مساجد دانست و بيان داشت: اگر بخواهيم فرهنگ اصيل اسلامي را گسترش دهيم بايد از مساجد شروع کنيم.

ملک محمدي با اشاره به روايتي از پيامبر(ص) گفت: مساجد محل انوار الهي اند، مساجد محل جلوس پيامبران، مجلس مومنان و باغ هاي بهشت اند.

وي با اشاره به سخنان امام خميني(ره) درباره نقش و جايگاه مساجد تصريح کرد: اين مساجد بودند که پيروزي انقلاب را رقم زدند و وظيفه نظام احياي دستورات اسلام از طريق حمايت از مساجد است.

وي يکي از دلايل اصلي مشکلات و معضلات فرهنگي در جامعه را عدم توجه به مساجد و ناديده گرفتن نقش اين پايگاهها به عنوان مراکز ديني و فرهنگي عنوان کرد.

ملک محمدي تاکيد کرد: مساجد ريشه فرهنگ اند و از مساجد مي توانيم فرهنگ اصيل اسلام را به جامعه منتقل کنيم.

مسئول رسيدگي به امور مساجد استان گفت: مساجد قوي و پويا محل تربيت و پرورش جواناني متدين و آينده ساز در جهت جامعه صالح اند.

وي با ابراز تاسف نسبت به تخريب حدود ۲۰۰ مسجد در هجوم رژيم صهيونيستي به غزه و حمله و هجمه به مساجد و اماکن مقدسه در عراق اظهار داشت: براي همه مسلمانان جهان مساجد عزيز و محترم اند و اين جنايات بايد محکوم شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17126

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17126/مساجد-مهمترين-جايگاه-گسترش-فرهنگ-اند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir