کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

زمینه اجرای طرح استقرار روحانی در مناطق فاقد روحانی به‌عنوان پایلوت در استان وجود دارد

19 مرداد 1393 ساعت 9:07

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه اجرای طرح استقرار روحانی در مناطق محروم و فاقد روحانی به‌عنوان پایلوت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در دیدار با عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم تحصیل بیش از دو هزار و ۷۰۰ طلبه بومی در استان و قم، متأسفانه بستر و امکان استقرار روحانی در مناطق مختلف فراهم نیست.

وی با اشاره به اینکه از ۸۵۰ مسجد موجود در استان یک چهارم آنها فعال هستند گفت: با توجه به محدودیت منابع، این اداره کل ازظرفیت استقرار ۲۵ روحانی مستقر برخورداراست.

اروجی با بیان اینکه در صورت استقرار یک روحانی در یک محل،حداقل ۱۵ نهاد عمومی، دولتی و غیر دولتی حضور تبلیغی ایشان بهره مند می شوند گفت: در صورت تأمین منابع، ظرفیت استقرار یک هزار روحانی در نقاط محروم و فاقد روحانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه زمینه اجرای طرح استقرار روحانی در مناطق محروم و فاقد روحانی به‌عنوان پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد گفت: در صورت اجرای موفق، این طرح می تواند در دیگر مناطق کشور اجرا و گسترش یابد.

در این دیدار حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با تأکید بر لزوم استقرار روحانی در مناطق محروم و فاقد روحانی و حمایت از برنامه های دینی گفت: در بودجه سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های قرآنی به شورای توسعه فعالیت های قرآنی اختصاص داده و مبلغی به اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی اضافه شده است.

وی افزود: با همه کاستی ها در اعتبارات فرهنگی در عین حال سرجمع بودجه فرهنگی کشور قابل توجه است.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 16858

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16858/زمینه-اجرای-طرح-استقرار-روحانی-مناطق-فاقد-به-عنوان-پایلوت-استان-وجود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir