:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - پختن آش رشته يكي از آداب و رسوم شهر بن در نيمه شعبان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پختن آش رشته يكي از آداب و رسوم شهر بن در نيمه شعبان

22 خرداد 1393 ساعت 11:18

مردم شهر بن در روز نيمه شعبان دركوچه پس كوچه هاي شهر به اتفاق همسايه ها گرد هم مي آيند و با همكاري هم مخلفات آش رشته را جمع آوري مي‌كنند.


به گزارش جهان بین به زنگ خبر، مردم در اين روز به نيت ظهور و سلامتي امام زمان(عج) ديگ هاي آش رشته را بار مي گذارند و نذر و نياز خود را براي امام زمان(عج) ادا مي كنند.

پختن آش رشته در صبح روز ميلاد آغاز مي شود و تا ظهر ادامه پيدا مي كند و بعد از پخته شدن آش آن را بين مردم و همسايه ها توزيع مي كنند.

مردم قبل از نيمه شعبان با آذين بندي مساجد، تکايا، خيابان ها، كوچه ها و درب مغازه ها به استقبال اين روز بزرگ مي روند و دراين روز هم همه جا با برپايي ايستگاه هاي صلواتي، با شيريني و شربت و شكلات از عاشقان و منتظران حضرت ولي عصر(عج) پذيرايي مي کنند.

انتهاي متن/


کد مطلب: 15172

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15172/پختن-آش-رشته-يكي-آداب-رسوم-شهر-بن-نيمه-شعبان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir