کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش عمره گزاران در شهرکرد برگزار شد

24 ارديبهشت 1393 ساعت 8:35

همایش بزرگ عمره گزاران، ظهر جمعه 23اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکو نام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکردامروز(۲۲اردیبهشت) در جمع عمره گزاران که در مصلای امام خمینی ( ره ) شهرکرد برگزار شد، مهمترین اهدف سفر زیارتی بیت الله الحرام را ابراز بیزاری بندگان خدا از شرک و گرایش آنان به رب العالمین دانست.


وی افزود: زائر خانه خدا پس از این سفر معنوی با بهره گیری از فضائل اخلاقی و آداب اسلامی باید در امور و فعالیت های اجتماعی به اساس معیارهای اللهی در جامعه عمل کند.


حجت الاسلام و المسلمین نکو نام، خطاب به زائران گفت : تلاش کنید این سفر برای شما فقط یک سفر نمادین نباشد و پس از بازگشت به کشور و آغاز دوباره فعالیت های اجتماعی با در نظر گرفتن معیارهای دینی و اسلامی برای ساختن جامعه ی آباد و پویا تلاش کنید.


امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش های مستعمر پیامبران برگزیده خداوند برای ساخت کعبه از حضرت آدم تا حضرت ابراهیم خلیل ا... و پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: شما در این سفر معنوی و بازدید از شعب ابی طالب (ع) متوجه می شوید که پیامبر و یارانش با تمامی سختی ها و کمبودها هرگز تسلیم زور گویان و کفار نشدند.


خدابخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارچهارمحال و بختیاری، نیز از سفر معنوی ، سیاسی حج به عنوان مظهر اقتدار ، وحدت و مودت نام برد و گفت: حجاج باید در این سفر با آشنایی کامل از مقررات کشور عربستان و چگونگی رفتار آنان با زائران آشنا شوند.

وی همچنین ابراز امید واری کرد، با رای زنی های استاندار و مدیران استان بتوان زمینه سفر زائران سرزمین وحی را از فرودگاه شهرکرد فراهم کرد.

در این مراسم از مدیران کاروان های نمونه با اهدای لوح تجلیل شد و در پایان حجاج با شیوه اعمال عمره مفره آشنا شدند.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 14435

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14435/همایش-عمره-گزاران-شهرکرد-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir