۰
۳
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۳۸۷۱
فردا در شهرکرد برگزار می شود:

مراسم یادبود مجاهد خستگی ناپذیر"حاج خسرو نیکخواه"

ستاد برگزاری مراسم فرمانده گردان مقدس جوادالائمه علیه السلام در دوران دفاع مقدس و مجاهد انقلابی" حاج خسرو نیکخواه" زمان یادبود این عزیز سفر کرده را اعلام کرد.
مراسم یادبود مجاهد خستگی ناپذیر"حاج خسرو نیکخواه"
به گزارش جهانبین نیوز، در اطلاعیه ستاد برگزاری مراسم "حاج خسرو نیکخواه" آمده است: به اطلاع عمومی ملت شهیدپرور و انقلابی و مؤمن استان می رساند، مراسم یادبود مجاهد نستوه و انقلابی" حاج خسرو نیکخواه" روز دوشنبه اول اردی بهشت۹۳ از ساعت ۹ الی ۱۱ در مسجد جامع شهرکرد برگزار می شود.

گفتنی است: این فرمانده دلیر دوران دفاع مقدس بعدازظهر ۲۵ فروردین ۹۳، پس از ماه ها تحمل رنج و درد ناشی از جراحت های جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست و در زادگاهش، روستای بهرام آباد از توابع شهرستان شهرکرد تشییع و به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است: ایشان به همراه شهید رحمان استکی سازماندهی تظاهرات خیابانی قبل از انقلاب را بر عهده داشت. مبارزه و مناظرات وی با فرقه ضاله وهابیت و رژیم منحوس پهلوی باعث شد تا ایشان بارها مورد تعقیب و بازداشت مامورین ساواک قرار گیرد.

همزمان با جنگ تحمیلی در سال ،۱۳۵۹ نیکخواه در صف رزمندگان و جان برکفان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. شرکت ایشان در عملیات های شکست حصر آبادان ، فتح المبین، محرم، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای چهار و پنج با مسئولیت های جانشین گردان توحید به فرماندهی سردار شهید سهراب نوروزی، جانشین گردان امام سجاد علیه السلام به فرماندهی حاج محمد(جمعلی) کیانی و فرماندهی گردان جواد الائمه علیه السلام بخشی از سوابق رزمی این رزمنده پیشکسوت محسوب می شود.

خاطرات این جانباز با عنوان"ˈخاطرات دادا خسرو" با همکاری دکتر"ˈمظاهر نیکخواه"ˈ فرزند وی جمع آوری شده و این مجموعه در حال حاضر در دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری، مراحل آماده سازی جهت چاپ را سپری می کند .‏

انتهای پیام /  خ ز/
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سیاوش
حاج خسرو مردی کهاصلا اهل رانت خواری نبود
اسدالله
واقعا مردی خستگی ناپذیر بود
دادا خسرو یک جوانمرد شش د ونگ بود روحش شاد

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۴:۰۸

28 Dec 2019