۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۱۱۸۸
نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

اظهارات حجاریان ناقض اصل تفکیک قوا است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات اخیر حجاریان ناقض اصل تفکیک قوا در قانون اساسی است.
اظهارات حجاریان ناقض اصل تفکیک قوا است
سعید زمانیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در اهمیت و جایگاه والای مجلس شورای اسلامی در کشور هیچ شک و تردیدی وجود ندارد چراکه یکی از پایه‌های اصلی نظام را مجلس شکل می‎دهد.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور قرار دارد، گفت: نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و این یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی در کشور است و همه به این موضوع واقف هستند.
زمانیان با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان در مورد رابطه دولت و مجلس، افزود: اینکه رئیس جمهور اختیار انحلال مجلس را داشته باشد در تضاد با قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عنوان شدن این اظهارات در فضای کشور راه به جایی نمی‎برد چراکه همه به قانون اساسی التزام عملی دارند و اساس نظام بر آن بنیان شده است.
زمانیان، کم رنگ کردن نقش مجلس را از مهمترین اهداف حجاریان از طرح چنین اظهاراتی دانست و اظهار کرد: مطرح کردن چنین اظهاراتی به نفع نظام و کشور نیست و ممکن است بین قوای کشور اختلاف ایجاد کند.
وی با بیان اینکه همراهی و هماهنگی خوبی بین مجلس و دولت برقرار است، افزود: هیچ خلایی در این رابطه وجود ندارد و مجلس و دولت با رعایت اصل تفکیک قوا، رابطه و همراهی خوبی با هم دارند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۴:۱۰

2 Jan 2020