:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> پاسخ تحریم‌های جدید، بازگشت ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۱۰۵۵
بیانیه اتحادیه دانشجویان مستقل:

پاسخ تحریم‌های جدید، بازگشت ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی است

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص تحریم های جدید ایران توسط آمریکا پس از توافقنامه ژنو بیانیه ای صادر کرده است.
پاسخ تحریم‌های جدید، بازگشت ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی است
به گزارش جهان بین، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در حالي كه هنوز از توافق نامه هسته اي ايران و گروه ۱+۵، موسوم به توافق ژنو ۳، ۲۰ روز هم نگذشته است، دولت آمريكا با نقض اين توافق، تحريم هاي جديدي را عليه ايران اعمال كرد و بار ديگر بر اين اعتقاد ايرانيان كه دولت آمريكا به هيچ عنوان قابل اعتماد نيست، صحه گذاشت.

آمريكايي ها به وضوح براي همه جهانيان روشن كردند، كه آنچه از آن به عنوان مشكل هسته اي ايران نام مي بردند و به اين بهانه سال ها ايران اسلامي و مردم اين كشور را تحت فشار قرار داده بودند، چيزي جز بهانه نبود و مشكل آن ها نه با بحث هسته اي كه با مردم ايران است. اين واقعيتي است كه نه تنها رفتارهاي دولت مردان آمريكا در طول اين سال ها آن را مبرهن كرده است و نقض توافق نامه ژنو در اين اواخر نيز صحه اي بر همين موضوع بود، كه حتي سرپرست تيم مذاكره كننده آمريكا نيز از بيان صريح آن هيچ ابايي ندارد و به وضوح نسبت به اين واقعيتي كه سال ها پيش رهبر معظم انقلاب و ملت ايران بر آن تاكيد داشتند، اذعان مي كند.

اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران و آن هم درست چند روز بعد از توافق نامه ژنو، توطئه نخ نما شده اي كه تلاش مي كرد همواره ايران را مقصر عدم حل مسئله اي هسته اي ایران به جهان معرفي كند، را خنثي كرد و امروز ديگر همگان شاهد بودند كه دولت خبيث امريكا در شرايطي نقص تعهد كرد كه دولت مردان ايران نهايت همكاري را با گروه ۱ ۵ كرده اند و ديگر هيچ بهانه اي براي جنگ رسانه اي و رواني آمريكا باقي نگذاشته اند.

تصميم اخير ايالات متحده، بدون ترديد منبعث از همان دشمني ديرينه و شصت ساله ي اين دولت با مردم ايران است و اقدامي در راستاي تكميل سال ها جنايت و توطئه ي اين دولت مستكبر نسبت به ملت ايران است.

اما با اين وجود، علاوه بر اينكه اين اقدام آمريكا خباثت بيش از پيش اين دولت را براي ملت ايران و ديگر ملت هاي جهان واضح تر از هر زماني مشخص كرد، عبرت خوبي هم براي دولت مردان كشورمان است تا با چشم خود بينند كه دشمن هيچ گاه قابل اعتماد نيست و اگر خداي ناكرده ذره اي در برابر دشمن عقب نشيني صورت بگيرد، گستاخي مضاعف وي را در پي خواهد داشت و نه تنها دشمن قدمي براي همكاري برنمي دارد كه تلاش مي كند قدم هاي بيشتري براي تجاوز به حقوق طرف مقابل خود بردارد.

شوربختانه برخی سیاسیون با تحریف و وارونه جلوه دادن پیمان شکنی آمریکا تلاش می کنند با طرح "آمریکایی معتدل و آمریکایی تندرو" تصویری نادرست از آنچه رخ داده است را واگو کنند. این در حالی است که اظهارات مقامات آمریکایی به وضوح حاکی از آن است که طرح مسئله "آمریکایی تندرو و معتدل" پاک کردن صورت مسئله است.

به اين مسحور شدگان بايد گفت؛ اگر باور ندارید لااقل کمی از اظهارات مقامات آمریکایی را مرور کنید؛ آنجایی که خانم "وندی شرمن"، سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته‌ای ایران، هم سو با بیانیه کاخ سفید رسما اعلام می کنند «کنگره از نظر تئوریک می تواند تحریم های جدیدی را علیه این کشور وضع کند و تنها باید دید که ادبیات ویژه مورد استفاده در این تحریم ها چیست»

این اظهارات نشان می دهد در محافل آمریکایی- صهیونیستی بحث تندرو و معتدل مطرح نیست. باید پذیرفت دولت امریکا منعی برای تحریم های جدید ندارد و شاید در زمان اجرای آن اختلاف نظر باشد. دولت آمریکا نشان داده است تا زمانی که خوی استکباری دارد، به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. هر چند در داخل کسانی بخواهند تصویری معکوس از خوی آمریکایی بسازند.

و اما آنهایی که در داخل جریان های سیاسی، امید به رفتار دوستانه آمریکا داشتند و دل به اعتماد دولت آمریکا بسته بودند، اکنون چشمان خود را باز کنند و ببینند که تکیه بر دیوار آمریکا، تکیه بر دیواری سست و نامطمئن است.

اکنون دولت مردان كشورمان بايد بدانند كه براي حل مشكلات اقتصادي و حتي مسائل مربوط به سياست خارجي، راهي جز تمركز بر قدرت دروني كشور وجود ندارد و دولتي مي تواند در سياست خارجي موفق باشد كه تمركز و نقطه ي اميدش را در درون كشور و ملت خودش قرار دهد. اگر قدرت دروني و پشتوانه ملي نباشد بدون ترديد هيچ گشايشي در سياست خارجي هم نخواهد بود. اين تجربه اي است كه در طول سال ها مردم ايران آن را شاهد بوده اند که آمریکا این بار نیز از آزمون اعتمادسازی مردود بیرون آمد، و بدون شك "آزموده را آزمودن خطاست."

از آنجا كه رفتار غربي ها مصداق بارز گستاخي در برابر ملت ايران بود اقدام كارشناسان كشور مبني بر ترك نشست وين از ديد ما كاملا پسنديده و قابل تقدير است. ما دانشجويان، ضمن محكوم كردن اين گستاخي و خباثت ديگرباره دولت جنايت كار آمريكا و ظالمانه دانستن اعمال تحريم هاي جديد اين كشور عليه ملت ايران، از دولت مردان و به ويژه وزير امور خارجه كشورمان مي خواهيم كه اين جسارت بي شرمانه آمريكاي خبيث را بي پاسخ نگذارند و البته پيشنهاد مي كنيم، پاسخ درخور چنين اقدام مزورانه از سوي آمريكا، بازپس گيري همه ي آنچه كه در توافق نامه ژنو ايران متعهد شده است به غرب بدهد است و معتقديم بازگشت به غني سازي ۲۰ درصدي، شروع خوبی برای پاسخ دادن به گستاخی بی شرمانه شیطان بزرگ و دشمن قسم خورده ملت ایران است.

والسلام علي من التبع الهدي

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه های سراسر کشور


انتهای خبر/






جهانبین,اتحادیه,انجمن,های,اسلامی,دانشجویان,مستقل,تحریم,جدید,ایران,آمریکا,توافقنامه,ژنو
مرجع : رجانیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۵:۳۸

28 Dec 2019