۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۰۸۳۵

توسعه کیفی، برنامه اساسی روسای جدید دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: کیفی سازی در تمامی زمینه های مختلف، از اهداف روسای جدید دانشگاه آزاد است و مولفه های ضروری برای کیفیت آموزشی دانشگاه اعمال می شود.
توسعه کیفی، برنامه اساسی روسای جدید دانشگاه آزاد است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، یاسین صعیدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت:یکی از ملزومات ارتقاء رشته های دانشگاهی، بالارفتن تعداد استادیاران است و با ارتقاء این رشته ها، سطح آموزشی دانشگاه هم افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با کاهش حجم ساخت و ساز ها در این مجموعه، این دانشگاه را آماده ورود به کیفیت بخشی در زمینه های متنوع می نماییم.
امسال تعداد دانشجویان این مرکز علمی، بیش از ۸۵۰۰نفر است
یاسین صعیدی با بیان اینکه این دانشگاه از سال 1362 فعالیت خود را در هشت رشته در کلاس های استیجاری و امانی آغاز کرده است افزود: امسال تعداد دانشجویان این مرکز علمی، بیش از 8500نفر است و یک هزار و 300نفر دیگر هم در واحد علوم و تحقیقات و 1500دانشجو هم در دانشکده سما،  مشغول به تحصیل هستند.رئیس دانشگاه جامع آزاد اسلامی شهرکرد با بیان اینکه بیش از 50هزار فارغ التحصیل در 33رشته، از افتخارات این دانشگاه است ادامه داد: بیش از 600نفر استادمشغول به کار هستند که از این تعداد، 226 عضو هیئت علمی به صورت تمام وقت و 110 نفر هم به صورت استاد یار در حال فعالیت هستند و 50 استاد هم در حال تکمیل تحصیلات خود در مقطع دکتری و آماده جذب به صورت هیئت علمی هستند.
وی فضای آموزش دانشگاه را 108 هکتار و کل مساحت این مجموعه آموزشی  را 107هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با داشتن پنج دانشکده، 45 کارگاه، 7کتابخانه و یک کتابخانه مرکزی با 120هزار جلد کتاب، چهارباب خانه دانشجویی کامل، و دو سالن ورزشی در حال حاضر تبدیل به دانشگاه جامع شده است.
در این دانشگاه هیچ دانشجویی به واسطه شهری با ممانعت آموزشی روبرو نشده است
وی، میزان دریافت شهریه از دانشجویان را وابسته به ابلاغ سازمان مرکزی دانست و عنوان داشت:کاهش شهریه مربوط به دانشگاه، یا مسولان واحدهای دانشگاهی نیست.
صعیدی اعلام داشت:دانشجویان این دانشگاه برای ترم جدید، در مجموع دو هزار و 905 مورد تسهیلات دانشجویی افزون بر دو میلیارد و 27 میلیون تومان دریافت کرده اند و در این دانشگاه هیچ دانشجویی به واسطه شهری با ممانعت آموزشی روبرو نشده است.
دانشگاه آزاد شهرکرد هیچ  دانشجوی ستاره دار ندارد
این مسول دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد فضا برای اظهار نظر سیاسی طبق چارچوب، آزاد است و این فضای سیاسی و اجتماعی در قالب تشکل های از پیش کارشناسی شده و دارای مجوز ، محلی برای اظهار نظرهای شخصی، سیاسی حزبی و گروهی به صورت قانونمند است.
وی با بیان این که، دانشگاه آزاد شهرکرد هیچ دانشجوی ستاره دار نداشته است، گفت: گروهی با عنوان هیئت نظازت بر تشکل های دانشگاه مامور نظارت و ارزیابی تشکل هاست و اجازه نخواهد داد تا فضای دانشگاه تبدیل به فضای مخرب و اقدامات ضد امنیت و نظام باشد.
بزودی، رشته های پزشکی به دانشگاه آزاد شهرکرد وارد می شوند
یاسین صعیدی با اشاره به اینکه، با همت مجمع نمایندگان استان مراحل تصویب رشته پزشکی و شاخه های مرتبط با آن تا امضای وزیر بهداشت جدید، به اتمام رسیده است که در صورت تایید این رشته، کار ساخت و خرید تجهیزات بیمارستانی در مجاورت این دانشگاه آغاز و در آینده ای نه چندان دور، بیمارستان 220تختخوابی دانشگاه آزاد شهرکرد به بهره برداری می رسد.
این مدیر ارشد دانشگاه اعلام داشت : کار ساخت بیمارستان افزون بر 200میلیارد ریال هزینه در بر دارد و خرید تجهیزات بیمارستانی هم به بالغ بر 300میلیارد ریال اعتبار مالی نیازمند است.

شش رشته جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد، تصویب و آماده جذب دانشجو هستند
صعیدی با بیان اینکه شش رشته جدید در دانشگاه مورد تصویب وزارت علوم قرار گرفته اند گفت، کار جذب این دانشجویان از سال تحصیلی آینده آغاز می شود.
وی رشته های تایید شده را، کارشناسی ارشد شیلات(شاخه تکثیر و پرورش ماهی)، انگل شناسی، شیمی فیزیک، بافت شناسی، بیوفیزیک و نرم افزار و همچنین مقطع دکترای تخصصی بهداشت و مواد غذایی بر شمرد.
او ادامه داد: شش رشته تحصیلی دیگر هم اکنون در شورای گسترش وزارت علوم آماده تصویب هستند .همچنین 5رشته دیگر هم در شورای گسترش استان آماده طرح و ارسال به تهران است.
دانشگاه آزاد در عرصه فرهنگ و نماز پیشتاز است
یاسین صعیدی با اشاره به اینکه در موضوع نماز، ستاد اقامه نماز این دانشگاه همچنان در بین سایر دستگاه های استانی مقام نخست را کسب کرده است
وی گفت در عرصه فرهنگی هم کلیه مناسبات ملی و مذهبی از جمعیت دانشجویی بالایی برخوردار است و با تشویق آنها، موجبات ایجاد روحیه فرهنگی و اجتماعی در  دانشجویان بالا می رود.
انتهای خبر/ح

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ایوب اقبال سعید
احسنت عموجان خداقوت

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۶:۵۲

3 Jan 2020