۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۶۱۲۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

هدف اصلی از کشتار شیعیان نیجریه سرکوبی بیداری اسلامی است/ایادی استکبار از پاگیری حزب‌الله لبنان در نیجریه هراسانند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی از این اقدامات را سرکوبی بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسمی ایران است و خود استکبار بارها اعتراف کرده است که ما می‌ترسیم از شکل‌گیری حزب‌الله لبنان در نیجریه.
هدف اصلی از کشتار شیعیان نیجریه سرکوبی بیداری اسلامی است/ایادی استکبار از پاگیری حزب‌الله لبنان در نیجریه هراسانند
به گزارش جهانبین نیوز ابراهیم یعقوب الزکزاکی در ۵ مه ۱۹۵۳ ( ۱۵ اردیبهشت ۱۳۳۲ شمسی) در زاریای نیجریه متولد شد.

این روحانی شیعه اهل نیجریه و رهبر جنبش اسلامی این کشور است.

ملاقات شیخ زکزاکی با امام خمینی (ره) و شیعه شدن وی


زکزاکی مالکی مذهب بوده و برای اولین بار امام خمینی (ره) را در پاریس ملاقات کرد وی یک سال بعد از پیروزی انقلاب ایران و در سال ۱۹۸۰ یعنی زمانی که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا بود، به عنوان معاون دبیرکل دانشجویان مسلمان آفریقا به ایران آمد و با رهبر ایران دیدار کرد و در این دیدار بود که شیخ زکزاکی تحت تاثیر قرار گرفته و شیعه شد.

زکزاکی رهبری شیعیان نیجریه را برعهده دارد و در این مدت توانست کشور نیجریه را به یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای شیعی جهان تبدیل کند و ۹ باv زندانی شدن نشان از رنجی دارد که در این راه کشیده است و در مدت رهبری مسلمانان در نیجریه توانسته قریب به ۱۰ میلیون شیعه در این کشور تربیت کند.

در راهپیمایی روز قدس سال ۲۰۱۴ سه پسر شیخ زکزاکی بدست پلیس نیجریه کشته شدند.

حمله ارتش نیجریه به شیعیان این کشور

اخیرا در حمله وحشیانه ارتش نیجریه به منزل زکزاکی تنها پسر و همسر این شیخ شیعه کشته شد و خود وی نیز در حالی که زخمی است و حالش وخیم اعلام شده دستگیر شده است.

در اقدام اخیر ارتش نیجریه که درزیر سایه سکوت همه جوامع صورت گرفت صدها شیعه کشته شد و هنوز کسی در سازمان ملل برای کشته شدگان نیجریایی سکوت نکرده است.

در هیچ کجای دنیا سخنی از مسلمانان بی‌گناه کشته شده در نیجریه به میان نیامده و دلیل این جنایت وحشیانه اعلام نشده است.

مسلمانان شیعه نیجریه در حالی در اقدامی وحشیانه کشته شدند که ۵۵ درصد از جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری نیجریه سنی مالکی هستند و دولت مسلمان این کشور عضو سازمان همکاری اسلامی است.

کشتار شیعیان نیجریه قلب ملت ایران را به درد آورد

علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: متاسفانه چند روز اخیر مردم متدین ایران اسلامی شاهد واقعه تلخی بودند که در کشور نیجریه و برای شیعیان این کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه هتک حرمتی که در جریان حمله ارتش نیجریه به صاحت رهبر شیعیان این کشور شده قلب ملت ایران را به درد آورده است اضافه کرد: کشتار شیعیان بی‌گناه نیجریه که تنها از دین و آرمان‌های خود حمایت می‌کردند احساسات همه دوست‌داران اهل‌بیت را جریحه‌دار کرده است.

گرجی با اشاره به عکس‌العمل سایر کشورها در برابر این اقدام وحشیانه بیان داشت: عکس‌العمل کشور ایران آن‌گونه که شایسته شیعیان علی (ع) باشد نبود.

کشته‌شدگان در نیجریه، مریدان امام خمینی (ره) هستند

این مسئول کشته‌شدگان در نیجریه را مریدان امام خمینی (ره) دانست و ادامه داد: این افراد پیروان راه امام خمینی (ره) هستند و تمثال امام و رهبر جمهوری اسلامی ایران را بر سینه دارند و شایسته بود که کشور ایران در این زمینه کمی با جدیت بیشتر برخورد می‌کرد.

مسئولین ایران بستر مناسبی برای اعتراض مردم به اقدام ارتش نیجریه فراهم نکردند

وی با بیان اینکه متاسفانه در این زمینه مسئولین کشور نتوانستند بسترهای مناسب را فراهم سازند افزود: متولیان اگر بستری برای اعتراض مردم فراهم سازند ملت همیشه بیدار و در صحنه ایران به میدان می‌آیند و نفرت و اعتراض خود را این اقدام وحشیانه تکفیری‌های نیجریایی اعلام می‌کنند.

گرجی دانشجویان را پرچم‌دار بصیرت عنوان و خاطرنشان کرد: دانشجویان کشور باید در این راستا اقدام کنند و صدای اعتراض خود را به گوش دنیا برسانند.

این مسئول ضمن انتقاد از عملکرد رسانه‌های داخلی در انعکاس اخبار در این زمینه گفت: متاسفانه رسانه‌ها آنگونه که باید در این زمینه ورود پیدا نکرده‌اند و امیدواریم در روزهای آینده شاهد اقدام فعالی از سوی آن‌ها باشیم.

این مسئول تاکید کرد: دنیای استکبار و در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل که امروز تقویت‌کننده و خوراک‌دهنده گروه‌های تکفیری و تروریستی هستند همه تلاش خود را برای سرکوبی بیداری اسلامی که برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است می‌کنند و با کشتار شیعان به خیال خود شیعیان را می‌ترسانند اما نمی‌دانند شیعیان در همه دوران‌ها کشته شدن را به ذلت و خواری ترجیح می‌دهند.

دنیا در برابر کشته شدن شیعیان نیجریه مهر سکوت بر لبان خود زدند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سکوت مرگ‌بار دنیا در برابر جنایت صورت گرفته در نیجریه ادامه داد: کشورهای دنیا تنها در جایی که به نفع‌شان باشد به دفاع پرداخته و یک اتفاق را برجسته می‌کنند اما در جایی که منافع خود را در خطر ببینند مهر سکوت بر لبان خود زده سخنی به میان نمی‌آورند.

گرجی با تاکید بر اینکه کشتارجمعی شیعیان نیجریه زیر سایه سکوت رسانه‌هایی که از آخور استکبار تغذیه می‌کنند اتفاق افتاد و این درحالی است که همه دنیا برای کشته‌شدگان در فرانسه اشک ریختند اما امروز کجا رفتند کسانی که داعیه حقوق بشر دارند و به اعتراض بر در صفارت‌خانه‌ها شمع روشن می‌کردند چرا همه خفه‌خون گرفته و حرفی نمی‌زنند؟

هدف اصلی از کشتار شیعیان نیجریه سرکوبی بیداری اسلامی است

وی هدف اصلی از این اقدامات را سرکوبی بیداری اسلامی عنوان و افزود: خود استکبار بارها اعتراف کرده است که ما می‌ترسیم از شکل‌گیری حزب‌الله لبنان در نیجریه.

ایادی استکبار از پاگیری حزب‌الله لبنان در نیجریه هراسانند

گرجی در ادامه بیان داشت: ایادی استکبار از پاگیری حزب‌الله در لبنان می‌هراسند و برای همین به خیال باطل خود اقدام به زهرچشم‌گیری از آن‌ها کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در انتها ابراز امیدواری کرد دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم و گفت: امیدواریم هرچ سریع‌تر برای درمان شیخ زکزاکی که به همراه یارانش با دستان خالی از آیین‌شان حمایت می‌کنند اقدام شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۶:۵۷

28 Dec 2019