۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۹۴۰۹
رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان

روز جهاني معلولين ،تبريک معلوليت به معلولين نيست+تصاوير

خداکرم حيدر ي رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان همراه با مسئولين شهرستاني در جمع معلولين آموزشگاه دهقان سامان حضور پيدا کردند.
روز جهاني معلولين ،تبريک معلوليت به معلولين نيست+تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، خداکرم حيدري در ديدار از مرکز آموزشي دقان سامان در جمع دانش آموزان معلول اين آموزشگاه در جشن آن ها شرکت کرد.

حيدري با بيان اين موضوع که روز معلولين تبريک گفتن معلوليت به معلولين نيست تصريح کرد:روز معلولين روز گرامي داشت معلولين است که مسئولان به فکر بيفتند که چه وظيفه اي در قبال معلولين دارند .

وي به توانمندي هاي معلولين اشاره کرد و گفت: وظيفه مابه شکرانه سالم بودن وداشتن فرزنداني سالم ، کمک به آشکار شدن اين نقش آفريني ها است بايد نگاه جامعه را به ناتواني معلولان تغيير دهيم و آنها را همچون ديگر شهروندان جامعه باور داشته باشيم.

رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان ادامه داد:معلوليت از منظر آموزشي به افرادي مي گويند که در کلاس آموزشي با ساير تفاوت معنايي دارد و نياز ي خاص دارند که بعد جسمي ،حرکتي را شامل مي شود.

وي با اشاره به شعار روز جهاني توسعه پايدار نويد پايداري است گفت: تربيت اصولي حکم ميکند نگاه به قشر ضعيف جامعه باشد معلولين نياز خاص و کمک بيشتري دارند .

حيدري اظهار کرد: تمام تلاش و هدف ما اين است که بتوانيم در تغيير نگرش احساسي، ترحمي و ارفاقي به معلولين گام‌هاي موثري برداشته و روشي علمي و کاربردي را جايگزين کنيم.



وي بيان کرد: خدمات آموزشي توسط مدرسان کارآزموده و توانمند اجرا مي شود به طوري بسياري از معلوان توانسته اند در بسياري حوزه ها موفقيت هاي کسب کنند.

وي از شرکت دانش آموزان مدارس استثنايي در همايش فرهنگي ورزشي خبر داد و گفت: روز جهاني معلولين فرصت مغتنم يادآوري توانايي کودکاني است که شايد از لحاظ جسمي يا ذهني معلول باشند ولي سرشار از انرژي و توانايي بالقوه و نهفته است.



گفتني است در اين مراسم دانش آموزان دختر و پسر استثناييدهقان سامان به اجراي برنامه هاي متنوع پرداختند و همچنين در حاشيه اين مراسم نمايشگاهي از هنرهاي دستي اين دانش آموزان برپاشدوبه چند نفر از معلولين هنر مند جوايزي اهدا شد.

انتهاي خبر1020[ /۶۰۰س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۰:۳۲

31 Dec 2019