۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۸۳۸۳
با ارسال نامه‌ای صورت گرفت

قدردانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از رهبر معظم انقلاب

روحانی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد.
قدردانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از رهبر معظم انقلاب
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سوی خود و همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا، از تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد.

متن نامه حجت‌الاسلام حسن روحانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته

با سلام و تحیات وافره

لازم می‌دانم قدردانی خویش و همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا به پاسِ تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی را به محضرتان اعلام دارم.

بی‌تردید مواجهه هوشمندانه با پدیدارهای فرهنگی در گرو تبیین فلسفه فرهنگی انقلاب اسلامی و کوشش جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها، بسیج نیروها، مدیریت فرصت‌ها، تدبیر آسیب‌ها و مقابله با تهدیدهایی است که باور، اعتدال، امید و نشاط جامعه را نشانه رفته است.

وظیفه حساس و در خور نام و عنوان این شورای بی‌بدیل، تعیین سیاست‌های فرهنگی کشور در عرصه‌های هویت، حیات و امنیت فرهنگی و تصویب مصوباتی عملی و اجرایی است و نه اسنادی آرمانی.

انقلاب اسلامی، فرهیختگانی شایسته و هنرمندانی وارسته را به جامعه ما ارزانی داشت؛ حراست از این سرمایه‌های درخشان، انتقال آن دانش و بینش به نسل‌های نو و حمایت از شکوفه‌های نورس در بوستان فرهنگ، ساز و کارهای شایسته برای تضمین هویت فرهنگی نسل‌های آینده در این مهد کهن تمدن است.

مردم صاحبان و حاملان فرهنگ هستند؛ از این‌رو نقش اول در هر سیاست فرهنگی متعلق به خود مردم است؛ مردم ما با خودآگاهی نسبت به تاریخ، فرهنگ و تمدن خویش، دلبستگی به ارزش‌های اخلاقی، اسلامی، و زمان آگاهی نسبت به تمدن جدید، فعالانه در راه تولیدِ فرهنگیِ بومی و به گزینی در مصرف کالاها و محصولات فرهنگی جهانی گام برمی‌دارند. در این دیدگاه سیاست‌های فرهنگی مستلزم رویکردی ایجابی برای جوشش و آفرینش و حل مسائل است و نه رویکردی سلبی برای سکون و رکود و ایجاد موانع. از این‌رو باید از تلاش‌ها و آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی جوانانمان که پرورده بستر ارزش‌های انقلاب اسلامی‌اند استقبال کرد و دلسوزانه به باغبانی این بوستان پرگل برخاست.

تحول در نظام آموزشی کشور به ویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مستلزم مشارکت حداکثری نخبگان دانشگاهی و پژوهشگران عرصه عمومی است. پیشرفت و شتاب علمی کشور که به کمک نقشه جامع علمی رصد و پایش می‌شود، اساساً محتاج و بسته به تحولات در آن دو حوزه علمی و معرفتی است؛ از این‌رو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید تمام کوشش خود را متوجه شناخت مسائل، نیازها و اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی و جلب مشارکت نخبگان خواهد نمود.

همه نهادهای مسئول باید با تلاشی افزون‌تر در مسیر طولانی تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی به جبران کاستی‌ها بپردازند و با افزایش اعتماد و مشارکت مردم، شکوفایی ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه را سامان دهند. بی‌تردید در این راه بلند، رهنمودها و حمایت‌های رهبری بزرگوار، هدایتگر و توان‌افزا خواهد بود و تلاش‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را جهت خواهد داد. ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر، توفیقات روزافزون حضرتعالی را از خداوند منان خواستارم.

حسن روحانی

26 مهر ماه 1393

انتهای پیام/خ ز/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۲۳

25 Jan 2020