۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۱۳۱۶

زنان در حماسه ي ۹ دي نقش ولايت را در دلهاي فرزندان خود كاشتند

زنان حماسه ساز عاشورا، حماسه اي را كاشتند به بلنداي تاريخ و زنان حماسه ساز از ثمره ي آن برداشت كرده و خواهند نمود.
زنان در حماسه ي ۹ دي نقش ولايت را در دلهاي فرزندان خود كاشتند
دكتر الهام شريفي استاد حوزه ودانشگاه، نقش زنان در حماسه ۹ دی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: زنان در حماسه ي ۹ دي در تربيت و بصيرت افزايي فرزندان مؤمن وانقلابي و ارزشمدار بسيار تأثير داشتند.

چه بسيار خانوادهايي كه اگر روشنگري زنان خانواده به عنوان همسران ويا مادران نبود، گرفتار جريان فتنه شده بودند اما اين زنان بصير و ولايت مدار از اين انحراف فرزندان جلوگيري كردند.

وی افزود: زنان در حماسه ي ۹ دي نقش ولايت را در دلهاي فرزندان خود كاشتند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حماسه ي ۹دي به قدري عظيم، مقتدرانه و همه جانبه بود كه حتي رسا نه هاي بيگانه هم نتوانستند از تحليل معنادار آن به راحتي بگذرند و آن را شبيه تشييع جنازه ي امام خميني(ره) و راهپيمايي هاي عاشورايي اول انقلاب كه منجر به پيروزي انقلاب شد بر شمردند.

وی ادامه داد: اين تشبيه، دنياي تحليل را به دنبال خود دارد چون هر دوي اين راهپيمايي ها كاملا خود جوش و مردمي و بر گرفته از عمق باور مردم به ولايت بود.

دکتر شریفی گفت: در اين ميان زنان نقش مهمي را ايفا كردند كه در تاريخ حماسه ها ماندگار شد.

وی بیان کرد: در واقع زنان حماسه ساز ۹ دي از زنان حماسه ساز عاشورا الگو گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زنان حماسه ساز عاشورا، حماسه اي را كاشتند به بلنداي تاريخ و زنان حماسه ساز از ثمره ي آن برداشت كرده و خواهند نمود.

وی یادآور شد: آنان نگذاشتند خون هاي بر زمين ريخته و ارزشهاي آنان بر زمين بماند و هدر رود.

شریفی زنان را مظهر همت، فداكاري، صبر، وفا، عشق و بصيرت برشمرد و گفت: زنان مظهر ديدن همه ي ناديدني ها و زيبايي هاي تاريخ و احيا كننده ي همه ي زيبايي هاي حماسي و خالق حماسه شدند.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) بیان کرد: ایشان فرمودند:بكشيد مارا ما زنده تر مي شويم، در جنگ نرم هم دقيقا همين طور است هر بار كه دشمن ما را هدف آماج خود قرار داده ما زنده تر و مهيا تر شديم و ولايت جايگاه عميق تري دردلهاي ما پيدا كرد.

وی ادامه داد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند: اراده ي خداوند متعال و ايمان به توفيق الهي، عامل اصلي هدايت قلبها و دلهاي ملت ايران براي تجلي روح ديانت حاكم بر دلهاي مردم بود. اين دست خدا بود كه از آستين مردم براي دفاع از ولايت بيرون آمد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش عميق و پتانسيل قوي زن مسلمان ايراني در جامعه اسلامی بیان کرد: در واقع حماسه ي ۹ دي پيروزي مردم در جنگ نرم بود و در جنگ نرم زنان يكي از مهمترين جامعه ي هدف (آماج) دشمن اند، اگر موفق شود اين قشر را از پاي در آورد نيمي از جامعه را از پاي در آورده و از پاي در آوردن نيمي ديگر از جامعه بسيار راحت تر خواهد بود اما زنان درحماسه ي ۹ دي ثابت كردند كه در اين جنگ نرم هم غلبه بر دشمن پيدا كردند. و اين پتانسيل قوي و عميق زن مسلمان ايراني است كه در تاريخ ماندگار خواهد شد و آيندگان از اين بذري كه زنان حماسه ساز ما كاشتند برداشت خواهند كرد.

دکتر شریفی خاطرنشان کرد: زنان عاشورايي، كاشتند تا ما برداشت كنيم ما نيز مي كاريم تا آيندگان فرهنگ و باورهايمان رابرداشت كنند. آفرين بر اين زنان حماسه ساز شجاع با بصيرت. هنيئا مُشربا. والسلام علي من التبع الهدي.
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۸:۵۰

27 Dec 2019