۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۲۹۱۶۳
امام جمعه سامان:

روز قدس تنها يک راهپيمايي نيست بلکه بک حرکت عميق بر عليه استکبار است

امام جمعه شهر سامان گفت: همزمان شدن هفته حقوق بشر و روز قدس نشانگر اين است که روز قدس تنها يک راهپيمايي نيست بلکه بک حرکت عميق بر عليه استکبار است.
روز قدس تنها يک راهپيمايي نيست بلکه بک حرکت عميق بر عليه استکبار است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما ، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه تبعيت از دستورات الهي دوري از معصيت الهي و زندگي با تقوا تنها راه نجات انسان در دنيا و آخرت است اظهار داشت :روزه گرفتن در اين ماه به خاطر تقوا واجب شده است.

محسن ملک پور بيان داشت: در اين ماه خداوند تبارک و تعالي از مومنان و مسلمانان يک ماه روزه خواسته تا مسير برايشان فراهم شود تا انسانهاي متقي و پرهيزکار شوند، در آخرين روزهاي ماه رمضان قرار گرفته ايم اميدواريم خداي سبحان طاعات و عبادتها را از تمامي مسلمانان و از ما در درجه اعلا قبول کند و ما را در اين ماه مورد عفو و رحمت قرار دهد و از متقيان محسوب کند.

وي با بيان اينکه هرکس در رمضان بخشيده شود در حقيق فيوضات رمضان را درک کرده است ، از وجود مقدس پيامبر بزرگوار اسلام نقل شده است که حضرت مي فرمايند « آن شخصي بد بخت مي باشد که در اين ماه با عظمت مورد عفو و رحمت الهي قرار نگيرد»، اذعان داشت: در اين لحظات و روزهاي آخر بايد خيلي توجه داشت باشيم و اين بخشش را عاجزانه و با ناله از خداوند تبارک و تعالي بخواهيم ، و ان شاءالله خداوند به برکت اين ايام رحمت و غفران خود را شامل همه ما بگرداند.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي بيان داشت: تقدير و تشکر ويژه از همه شما مردم شريف و هميشه در صحنه شهرستان سامان جهت حضور پرشور خودتان در اين راهپيمايي و تشکر از برگزار کنندگان وشوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و مسئولين محترم ادارات و نيروهاي عزيز نظامي انتظامي و روحانيت محترم و سخنران عزيز امروز جناب حجت الاسلام و المسلمين بت شکن دارم.

وي افزود :روزي که امام راحل و عظيم الشان انقلاب جمعه آخر ماه رمضان را روز جهاني قدس اعلام کرد براي ايشان مهم عمل به تکليف بود نه موضع گيري و نظر برخي کشورهاي به ظاهر اسلامي مثل عربستان و اردن و قطر و امارات و … . اين ها همان موقع هم اراده اي براي مبارزه با اسرائيل جنايتکار را نداشتند و حالا تفاوت اين است که بعضي روابط پنهاني آنها با اسرائيل آشکار تر شده است .

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره به اينکه مهمترين ترفند و اهداف شوم جبهه استکبار که با جديت دنبال مي شود، اين است که رژيم غاصب و خون آشام صهيونيستي را به حاشيه امن ببرند،تصريح کرد: اسرائيلي که به منزله غده سرطاني جهان اسلام است مردان و زنان و کودکان را قتل و عام مي کند واز هر فرصتي براي تجاوز و اشغال و تسلط بر سرزمين هاي اسلامي استفاده کرده بدون توجه به اصول حاکم و قوانين بين المللي و بدون توجه به سازوکار تعريف شده حقوق بشري دارد ظلم و وحشي گري مي کند.


وي اذعان داشت : آنچه که استکبار جهاني به ويژه آمريکاي جنايتکار دنبال آن است اين که نقشه اي شوم را اجرا و القا کنند که اسرائيل نه تنها دمشن مسلمانان و جهان اسلام و عرب نيست، بلکه رفيق شفيقي است که مي تواند آنها را کمک کند و براي زمينه سازي اين طرح ظالمانه سعي مي کند بگويد دشمن اصلي شما ايران و تشيع علوي است جمهوري اسلامي که جز به امنيت و وحدت و عزت و استقلال جهان اسلام نمي انديشد.


ملک پور عنوان کرد: تنها راه مقاومت و مبارزه همه جانبه با استفاده از تمام ظرفيت هاي جهان اسلام است و تجلي اين آمادگي هرساله در روز قدس است و تاکيد بر مسئله اول امت اسلامي قدس شريف و فلسطين است ومهمترين آرمان ها آزادي قدس و نابودي رژيم غاصب و نامشروع اسرائيل است.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه شنبه ۱۲ تيرماه حمله ناوگان آمريکاي جنايتکار به هواپيماي مسافربري ايرباس ايران در خليج فارس و شهادت ۲۹۸ سرنشين آن در سال ۱۳۶۷ و روز افشاي حقوق بشر آمريکائي است، بيان داشت: در سال گذشته در همين ايام رهبر معظم انقلاب اين سکاندار نظام اسلامي در ديدار با رئيس و مسئولان قوه قضائيه به بخش هايي از جنايات گروه تروريستي مورد حمايت آمريکا و همچنين سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران اشاره کردند و فرمودند خوب است اين هفتم تا دوازدهم تير را هفته حقوق بشر آمريکائي اعلام کنيم که امسال جريان هاي مردمي با تعيين روزهاي ۶ تا ۱۲ تيرماه سعي مي کنند بخشي از چگونگي حقوق بشر آمريکائي ها را بازگو کنند.


ملک پور با بيان اينکه در کنار اين ها شهادت ۱۷۰۰۰ نفر انسان بي گناه در اثر اقدامات تروريستي، شهادت بيش از ۲۰۰۰۰۰ نفر و مجروح شدن ۷۰۰۰۰۰ نفر در جريان جنگ تحميلي ۸ ساله، شهادت ۱۳۰۰۰ نفر و مجروح شدن بيش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در اثر کاربرد سلاح هاي شيميايي، شهادت ۴۰۰۰ نفر از ماموران نيروي انتظامي و مرزي در راه مبارزه با مواد مخدرو ... همه اينها نشان از ژست دروغين حقوق بشري دولت آمريکا در مقابل ملت ايران است.

وي با اشاره بر اينکه با دخالت و حمايت مستقيم و غير مستقيم اين مدعي حقوق بشر دروغين يعني آمريکاست, اما نکته قابل تامل و دقت اين است که برخي در داخل کشور تلاش دارند با توجه به جمعيت جوان کشور که کمتر از خصومت آمريکايي ها در دهه ۶۰ خبر دارند در فضاي پسابرجام مي خواهند نقاب ميش برچهره گرگ صفت آمريکا بزنند.

امام جمعه شهر سامان با تاکيد بر اينکه با به فراموشي سپردن سابقه ننگين جنايات آمريکا و با ايني که هنوز اين دشمني ها و جنايات ادامه دارند تلاش مي کند به نسل امروز ما بگويند مي شود به آمريکا اعتماد کرد يا همان «تطهير چهره دشمن» يکي از اساسي ترين نسخه هاي نفوذ است ، عنوان کرد: اگراين دشمني ها و اي پرونده پر از جنايات را فراموش کنيم بدون ترديد خود را به قربانگاه برده ايم .

وي با بيان اينکه امسال هفته حقوق بشر آمريکايي با روز قدس همزمان شده است روزي که اسلام را بايد احيا کرد و اين روز فقط يک راهپيمائي نبود بلکه يک حرکت عميق و پرمعنايي است که خون تازه و جان تازه اي به رگ هاي امت اسلامي جاري مي کند، بيان داشت: پيام اين روز اين است که امت بزرگ اسلامي زير بار ظلم و استبداد نمي رود و به فرموده امام راحل روز جدايي بين حق و باطل است.

محسن ملک پور افزود: در همين برجامي که امضا شد خيانت هاي آمريکا به آن روشن است بعضي بايد تکليف خودشان را روشن کنند (روز قدس يعني همين) نمي شود يکي به نعل زد و يکي به ميخ. هرکسي که (چه مسئول و غير مسئول ) بخواهد اين چهره جنايت کار دشمن اصلي ما يعني آمريکا و صهيونيست را تطهير کند و اين دشمن با اين همه جنايات را دوست تلقي کند او خائن و مورد نفرت اين ملت بزرگ و عزيز است.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۷:۱۷

31 Dec 2019