۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۷۵۴۴
در هیاهوی انتخابات؛

بد اخلاقي انتخاباتي فرصت رابه تهديد مبدل مي کند

هر انتخاباتي مي‌تواند فرصت خوبي براي حرکت هاي رو به جلو و بازنگري در روش مديريت کشور باشد و نبايد اين فرصت با برخي بد اخلاقي ها به تهديد تبديل شود.
بد اخلاقي انتخاباتي فرصت رابه تهديد مبدل مي کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، عرصه تبليغات انتخاباتي عرصه رقابت است و تلاش براي پيشي گرفتن؛ براي به برتري رسيدن و خود را شايسته‌ترين معرفي کردن؛ اما رسيدن به اين هدف در ميدان انتخابات نيز مانند هر ميدان رقابت ديگري در چارچوبي از بايدها و نبايدها مشروعيت مي‌ يابد.

چارچوبي که در ادبيات اين روزهاي کشور از آن به اخلاق انتخاباتي ياد مي‌شود.

گاهی بداخلاقي‌ها فرصت انتخاباتی را به تهديد تبديل مي‌کند

هر انتخاباتي مي‌تواند فرصت خوبي براي حرکت هاي رو به جلو و بازنگري در روش مديريت کشور باشد و نبايد اين فرصت با برخي بد اخلاقي ها به تهديد تبديل شود.

در يک فضاي سالم انتخاباتي هر يک از رقبا به ارائه برنامه و معرفي خود مي پردازند تا جامعه با اميدواري پاي صندوق هاي راي حاضر شوند.

شور و نشاط انتخاباتي يعني افزايش مشارکت مردم

شور و نشاط انتخاباتي يعني افزايش مشارکت مردم در تعيين سرنوشتشان که امر موجهي است اما نمي توان آن را با تخريب آميخت هر چند که عده اي به اشتباه فکر مي کنند براي ايجاد شور و نشاط انتخاباتي بايد به تخريب و خدشه وارد کردن به رقيب خود بپردازند.
متاسفانه با نزديک شدن به انتخابات مجلس شوراي اسلامي شاهديم که برخي به جاي تبيين برنامه هاي خود در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي به تخريب رقباي خود اهتمام مي ورزند که اين به منافع ملي ضربه زده و وحدت ملي را مخدوش مي کند.

معمولا وقتي اقشار مختلف جامعه در صحنه حضور مي‌يابند و رقابت‌ها جدي مي‌شود ما دچار يک افراط و تفريط مي‌شويم.

تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي نامزدها و طرفدارانشان بايد در چهارچوب قانون و اخلاق انجام شود و حاميان در دفاع از نامزد مورد نظر خود به بيان نقاط مثبت بپردازند چون تخريب نامزد مقابل باعث تحريک ديگر نامزدهامي‌شود و اين خود منجر به بروز تشنج در سطح شهر خواهد.

طرفداران نامزدها نيز بايد از هر اقدامي که باعث ايجاد تنش در جامعه مي‌شود و در شأن نظام جمهوري اسلامي ايران نيست پرهيز کنند.

هزينه‌هاي هنگفت تبليغات نامزدها يکي از مصاديق بداخلاقي‌هاي انتخاباتي است

رعايت اخلاق انتخاباتي از سوي انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و از همه مهمتر از سوي مجريان انتخابات در برگزاري يک انتخابات سالم بسيار تاثيرگذار است.

عدم احترام متقابل و دادن وعده‌هاي غير عملي نيز از ديگر مصاديق بداخلاقي‌هاي انتخاباتي است که متاسفانه در اين روزها شاهديم برخي به بهانه حمايت از يک نامزد در سطح شهر حضور يافته و به نامزدهاي ديگر توهين مي‌کنند.

قطعا رعايت اخلاق در بحث تبليغات چه از طرف نامزدها و چه از سوي حاميانشان بر پر شور برگزار شدن انتخابات تاثيرگذار است و در مقابل، بي اخلاقي‌ها و ناراستي‌ها باعث دلسرد شدن مردم خواهد شد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۹:۳۹

13 Jan 2020