کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسایل آمریکا در گفتگو با جهان بین:

حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز به امور غرب آسیا است

هدف اعراب منطقه در موافقت با حمله به سوریه، خنثی سازی فعالیت های ایران در خاور میانه، تضعیف استراتژیک لبنان و حزب الله و همچنین تقویت رژیم ص

6 شهريور 1392 ساعت 14:19

حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز در امور سوریه قلمداد می شودو ایران در برخورد با این مساله از رویه های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد و هشدارهای لازم را به کشورهای دخیل در این جریان داده است.


عضو انجمن سیاسی ایران امروز در گفتگو با خبرنگار جهان بین نیوز درخصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در حمله آمریکا تصریح کرد:حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز در امور سوریه قلمداد می شودو ایران هشدارهای لازم را داده است.
دکتر صادق سلیمی ادامه داد: با یک مقایسه کوچک بین حمله آمریکا به عراق و حمله آمریکا به سوریه می توان یافت که آمریکا در حمله به عراق، بیش از 500هزارنفر نیروی نظامی پابه کار و آماده، وارد منطقه کرد اما در حال حاضر هم که قصد جدی و تصمیم نهایی در حمله را دارد، هیچ گونه نیروی نظامی و عملیاتی را به سوریه و اطراف، انتقال نداده است.
سلیمی اظهار داشت: ظواهر امر نشان می دهد که حمله آمریکا به سوریه متفاوت از حمله به عراق، در چند دهه اخیر است و به نظر می آید آمریکا و غرب قصد دارند از طریق ناوهای موشک انداز در سکوهای خلیج فارس، نقاط استراتژیک، پادگان ها و پایه های صنعتی سوریه را مورد هدف قرار دهد.
وی اذعان داشت: در صورت حمله آمریکا به سوریه، این اقدام برای سوری ها بسیار شکننده خواهد بود، موجبات تضعیف روسیه به تحقق می پیوندد و غرب هم با این عمل به اهداف خود می رسد.
وی با طرح سوالی مبنی بر این که چرا غرب و آمریکا در حمله به سوریه، از جنگ افزار های پیشرفته استفاده خواهند کرد و نقاط حساس را مورد هدف قرار می دهند، گفت: آن ها به طور قطع نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای امنیت برای حمله، اخذ کنند و روسیه به عنوان یک قدرت مطرح در شورای امنیت، نه تنها در این اقدام  موافقت نمی کند بلکه در مقابل آمریکا، موضع گیری خواهد کرد.
سلیمی ادامه داد: روسیه با در اختیار قرار دادن موشک های "یاخ نوت" و "روسپا" در برابر حمله آمریکا موضع گیری نشان می دهد.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اتحاد اعراب از جمله عربستان، قطر، اردن و کویت در حمایت از حمله آمریکا به سوریه بیان داشت: علت این اتحاد به پیشرفت اسلام گرایی و بنیادگرایی اسلامی طبق نظر غرب بر می گردد، این کشورها خواهان خنثی سازی فعالیت های ایران در خاور میانه، تضعیف استراتژیک لبنان و حزب الله و همچنین تقویت رژیم صهیونیستی هستند.

دکتر صادق سلیمی گفت: گروه های مادون مدنیت و سلفی و دیگر احزابی که نام تعهد اسلامی را با خود به یدک می کشند، برحذر باشند که دود اقدامات فتنه انگیزخود را ، به چشم خود وارد می کنند و روزی، در این باتلاق به دام می افتند.
وی افزود: مساله سوریه، موضوعی است که به سرنوشت عمومی کشورهای خاورمیانه مرتبط است و این کشور ها بایستی نقش مصالحه گری را در این میان بازی کنند و با حمایت قاطع از مردم و دولت سوریه، اهداف متجاوزان را نقش بر آب کنند./ح


کد مطلب: 8487

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8487/حمله-آمریکا-سوریه-یک-اقدام-وحشیگرانه-تجاوز-امور-غرب-آسیا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir