۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۸۴۸۷
کارشناس مسایل آمریکا در گفتگو با جهان بین:

حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز به امور غرب آسیا است

هدف اعراب منطقه در موافقت با حمله به سوریه، خنثی سازی فعالیت های ایران در خاور میانه، تضعیف استراتژیک لبنان و حزب الله و همچنین تقویت رژیم ص
حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز در امور سوریه قلمداد می شودو ایران در برخورد با این مساله از رویه های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد و هشدارهای لازم را به کشورهای دخیل در این جریان داده است.
حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز به امور غرب آسیا است
عضو انجمن سیاسی ایران امروز در گفتگو با خبرنگار جهان بین نیوز درخصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در حمله آمریکا تصریح کرد:حمله آمریکا به سوریه یک اقدام وحشیگرانه و تجاوز در امور سوریه قلمداد می شودو ایران هشدارهای لازم را داده است.
دکتر صادق سلیمی ادامه داد: با یک مقایسه کوچک بین حمله آمریکا به عراق و حمله
آمریکا به سوریه می توان یافت که آمریکا در حمله به عراق، بیش از 500هزارنفر نیروی نظامی پابه کار و آماده، وارد منطقه کرد اما در حال حاضر هم که قصد جدی و تصمیم نهایی در حمله را دارد، هیچ گونه نیروی نظامی و عملیاتی را به سوریه و اطراف، انتقال نداده است.
سلیمی اظهار داشت: ظواهر امر نشان می دهد که حمله آمریکا به سوریه متفاوت از حمله به عراق، در چند دهه اخیر است و به نظر می آید آمریکا و غرب قصد دارند از طریق ناوهای موشک انداز در سکوهای خلیج فارس، نقاط استراتژیک، پادگان ها و پایه های صنعتی سوریه را مورد هدف قرار دهد.
وی اذعان داشت: در صورت حمله آمریکا به سوریه، این اقدام برای سوری ها بسیار شکننده خواهد بود، موجبات
تضعیف روسیه به تحقق می پیوندد و غرب هم با این عمل به اهداف خود می رسد.
وی با طرح سوالی مبنی بر این که چرا غرب و آمریکا در حمله به سوریه، از جنگ افزار های پیشرفته استفاده خواهند کرد و نقاط حساس را مورد هدف قرار می دهند، گفت: آن ها به طور قطع نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای امنیت برای حمله، اخذ کنند و روسیه به عنوان یک قدرت مطرح در شورای امنیت، نه تنها در این اقدام  موافقت نمی کند بلکه در مقابل آمریکا، موضع گیری خواهد کرد.
سلیمی ادامه داد: روسیه با در اختیار قرار دادن موشک های "یاخ نوت" و "روسپا" در برابر حمله آمریکا موضع گیری نشان می دهد.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اتحاد اعراب از جمله عربستان،
قطر، اردن و کویت در حمایت از حمله آمریکا به سوریه بیان داشت: علت این اتحاد به پیشرفت اسلام گرایی و بنیادگرایی اسلامی طبق نظر غرب بر می گردد، این کشورها خواهان خنثی سازی فعالیت های ایران در خاور میانه، تضعیف استراتژیک لبنان و حزب الله و همچنین تقویت رژیم صهیونیستی هستند.

دکتر صادق سلیمی گفت: گروه های مادون مدنیت و سلفی و دیگر احزابی که نام تعهد اسلامی را با خود به یدک می کشند، برحذر باشند که دود اقدامات فتنه انگیزخود را ، به چشم خود وارد می کنند و روزی، در این باتلاق به دام می افتند.
وی افزود: مساله سوریه، موضوعی است که به سرنوشت عمومی کشورهای خاورمیانه مرتبط است و این کشور ها بایستی نقش مصالحه گری را در این میان بازی کنند و با حمایت قاطع از مردم و دولت سوریه، اهداف متجاوزان را نقش بر آب کنند./ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۱:۲۶

30 Dec 2019