کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبرداد:

اتمام حفاری در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان

16 اسفند 1402 ساعت 9:35

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتمام حفاری گمانه‌ها در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمد کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری انجام مطالعات ژئوتکنیک بر روی زمین محل احداث سازه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب سورشجان را دستیابی به اطلاعات و تهیه نمونه‌های مناسب برای آزمایش وضعیت فیزیکی زمین مورد نظر دانست.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در این پروژه پنج حلقه چاه مطالعاتی با عنوان گمانه ماشینی هر کدام به عمق بیش از 20 متر با دستگاه حفاری روتاری و جمعا به عمق ۱۱۰ متر حفاری نمود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گمانه‌ها به روش دورانی با دستگاه مغزگیری ممتد انجام شده تا شرایط لازم برای انجام تست‌های آزمایشگاهی و صحرایی مهیا شود.

کریمی نمونه‌برداری از خاک دست خورده و دست نخورده در حین حفاری را برای انجام آزمایشات مکانیک خاک و سنگ محل تصفیه خانه ضروری دانست.

وی عنوان کرد: با انجام آزمون‌های آزمایشگاهی علاوه بر تعیین جنس، فشردگی و دیگر شرایط خاک تحلیل‌های ژئوتکنیکی از بررسی گسل تا احتمال پدیده روانگرایی و...  انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برآورد اولیه اعتبار انجام این پروژه مطالعاتی تصفیه خانه فاضلاب سورشجان 5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

کریمی اضافه کرد: قابل ذکر است در شهر ۱۳ هزار نفری سورشجان مرکز بخش لاران شهرستان شهرکرد همزمان شبکه فاضلاب هم در حال اجرا است.

انتهای خبر/1031ج
 


کد مطلب: 56870

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56870/اتمام-حفاری-تصفیه-خانه-فاضلاب-سورشجان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir