۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۵۵۵۹۹
امام‌جمعه فارسان:

رژيم غاصب در يک بازي باخت باخت عملاً قافيه جنگ را باخته است

امام‌جمعه فارسان گفت: جبهه مقاومت يقين دارد که رژيم اشغالگر قدس بازنده اين نبرد خواهد بود و فلسطين و نوار غزه، پيروز اين معادله قلمداد مي‌شوند.
رژيم غاصب در يک بازي باخت باخت عملاً قافيه جنگ را باخته است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا اهل محاسبه نفس هستند و از اعمال خود مغرور نمي‌شوند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۵۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: چه‌بسا افرادى که با نيکى نسبت به او گرفتار استدراج (مهلت دادن) است؛ و چه‌بسا که به سبب پرده‏پوشى، مغرور است؛ و چه‌بسا کسانى که به سبب خوش‌نامي به خودشيفته و فريب‌خورده‌اند و خداوند سبحان هيچ‌کس را به چيزى چون مهلت دادن نيازموده است.
 
وي تصريح کرد: همان‌طور که مرحوم سيد رضى ره فرموده است اين کلام قبلاً هم نقل شد ولى اين‌جا عبارت کامل‌تر و زيباتر بيان‌شده است. در آن زيادتى پسنديده و سودمند است. مطلب هم روشن است. افراد اگر خطايي کردند اما ديدند خداوند نعمت‌هايش را بدون تأخير در اختيار مي‌گذارد بترسند از اينکه دچار استدراج و مهلت خدا نشده باشند که يک‌مرتبه گرفته شوند.
 
 
امام‌جمعه فارسان به توانمندي جبهه مقاومت در جنگ غزه اشاره داشت و افزود: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبديل‌شده و اين موضوع در سخنان دبير کل حکيم و شجاع حزب‌الله موردتوجه و تأکيد قرارگرفته است. سخنان اخير سيد حسن نصرالله هشدار صريحي به رژيم اشغالگر قدس مخابره کرده است. توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفاً در حد بازدارندگي نيست. جبهه مقاومت يقين دارد که رژيم اشغالگر قدس بازنده اين نبرد خواهد بود و فلسطين و نوار غزه، پيروز اين معادله قلمداد مي‌شوند. در اين موضوع کمترين شبهه‌اي وجود ندارد.
 
وی تصريح کرد: راهبرد مقاومت، سرد کردن جنگ و تثبيت موفقيتش است. او فراتر از آنچه را که مي‌خواست به دست آورد: مقاومت دو هدف عمده داشت: ۱- افسانه بازدارندگي اسراييل شکست و دکترين بن گورين در بازدارندگي و هشداردهندگي و کشاندن جنگ به قلمرو خارج از سرزمين‌هاي اشغالي را براي هميشه درهم شکست.۲- هويت طوفان‌الاقصي فلسطيني ماند خب پس از گذشت بيش از يک هفته از آغاز عمليات زميني گسترده رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه در سايه تداوم بمباران‌هاي هوايي که قدرت تخريب آن به اذعان بسياري، در سطح بمباران هسته‌اي هيروشيما و حتي بيشتر از آن است، به نظر نمي‌رسد که اسراييلي‌ها توانسته‌ باشند به دستاوردهاي واقعي نظامي در ميدان دست يابند.
 
حجت الاسلام ملک پور افزود: اين نظاميان صرفاً با ادامه بمباران بي‌رويه مناطق مسکوني و پيشروي در مناطق باز تا ساحل دريا در تلاش هستند تا شمال غزه را کاملاً محاصره کنند و اين‌يک چالش بزرگ براي آن‌ها طي روزهاي آينده است، زيرا درعين‌حال يک فرصت براي قدرت‌نمايي نيروهاي مقاومت نيز به شمار مي‌آيد.
 
وی بيان داشت: رژيم صهيونيستي فعلاً با پيشروي محدود نه توان جلو رفتن دارد و مي‌تواند تصرفات خود را تثبيت کند و نه روي عقب‌نشيني دارد! رژيم غاصب در يک بازي باخت باخت عملاً قافيه جنگ را باخته است و تنها روي راه پيش روي او گسترش جنايات و نسل‌کشي مردم بي‌پناه و شجاع غزه است. اجراي سياست زمين سوخته در اين مقطع و براي اين مردم، نتيجه‌اي جز تقويت مقاومت و تعميق خشم و تنفر مردم جهان ندارد.
 
 
حجت الاسلام ملک پور  اظهار داشت: ماده هشت اساسنامه رم در زمينه وظيفه دادگاه کيفري بين‌المللي تأکيد مي‌کند، نقض جدي حقوق بين‌الملل بشردوستانه ازجمله حملات عمدي، بي‌رويه و نامتناسب که به غيرنظاميان آسيب برساند، زماني که با قصد جنايت‌کارانه انجام‌شده باشد، جنايت جنگي به شمار مي‌رود و به‌راحتي مي‌توان آن را ثابت کرد. با توجه به اظهارات مقام‌هاي رژيم صهيونيستي که علني اين موضوع را اعلام کرده‌اند و خواستار نابودي فلسطينيان در غزه هستند، مي‌توان جنايت جنگي صهيونيست‌ها را اثبات کرد. اسرائيل، صهيونيست‌ها روزي چند تا قوانين بين‌الملل را نقض مي‌کنند. هيچ‌کس نمي‌گويد: چرا؟ و فکر مي‌کنم لزومي ندارد ما هم به کنوانسيون بين‌الملل و حقوق بشر مزخرف غربي حقوق بشري که براي نسل‌کشي در غزه خفه‌شده است پايبند باشيم
 
 
امام‌جمعه فارسان گفت: يکي از مهم‌ترين اهداف آمريکا از خلق بحران‌ها و جنگ‌ها زمينه‌سازي براي فروش بيشتر سلاح به کشورهاي مختلف است. با ادامه جنگ اوکراين و تشديد حملات اسرائيل به غزه، فروش کارخانجات توليد سلاح در آمريکا و سود حاصل از آن به‌شدت افزايش‌يافته است. گزارش‌ها نشان مي‌دهد ايالات‌متحده آمريکا کماکان بزرگ‌ترين تأمين‌کننده اسلحه در جهان باقي خواهد ماند. چرا که حدود ۶۰ درصد از هواپيماها و بالگردهاي جنگي که در سراسر جهان سفارش داده مي‌شوند، محصول ايالات‌متحده آمريکا هستند.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به روز کتاب و کتاب‌خواني روز 24 آبان هم اشاره داشت و بيان داشت:گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خواني، ضرورت رشد و تعالي جامعه است. در اين ميان، ايجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتاب‌خواني در كودكان و نوجوانان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. ازاين‌رو، تلاش براي ايجاد عادت به مطالعه بايد از اولويت‌هاي مهم كارگزاران فرهنگي باشد كه با كودكان و نوجوانان سروكار دارند.
 
وی اظهار داشت: مطالعه، راهي براي شناخت و تشخيص الگوهاست. كودكان و نوجوانان براي موفقيت در زندگي، به الگوهاي رفتاري درستي نيازمندند. وجود حس همانندسازي در كودكان و نوجوانان و نياز آن‌ها به الگوهاي رفتاري، ايجاب مي‌كند كه به الگوهاي شايسته‌اي دسترسي داشته باشند تا بدين‌وسيله شخصيت و رفتار خود را تشكيل دهند؛ الگوهايي كه با كتاب معرفي مي‌شوند، در شكل دادن به شخصيت كودكان و نوجوانان نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. در اين زمينه، مطالعه زندگي‌نامه دانشمندان و فرزانگان ديني و ملي بسيار اثرگذار است. بايد كتاب خواندن را در خانواده ترويج كرد. براي نمونه، بهتر است يك ساعت مشترك را براي مطالعه با خانواده اختصاص داد. هديه كردن كتاب در شكوفايي علاقه به کتاب گام مهمي است.
 
انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۵:۱۰

10 Nov 2023