۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۵۴۶۸۵
امام جمعه لردگان:

قیام اباعبدالله الحسین (ع) نقشه راه بندگی برای امت مسلمان بود

امام جمعه لردگان گفت : حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با بیان عمل خود ما را برای بندگی واقعی خدا و به سربازی امام عصر خود فراخواند.
قیام اباعبدالله الحسین (ع) نقشه راه بندگی برای امت مسلمان بود
 حجت الاسلام و المسلمین رحمانی  در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد : در ایام محرم و گرامی‌داشت و احیای نهضت حماسی و عرفانی اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش فرصتی است مغتنم و هدفمند برای یادآوری وظایف خود در قبال امام زمان عجل الله تعالی فرجه زیرا که روز قیامت هر امتی با امام خود فراخوانده می‌شود که در سوره مبارکه اسرا آیه ۷۱ می‌فرمود.
 
وی تصریح کرد : حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با بیان عمل خود ما را برای بندگی واقعی خدا و به سربازی امام عصر خود فراخواند ، البته هیچگاه ما قادر نخواهیم بود چون اسوه‌ها و الگوهای خودمان ائمه اطهار علیه السلام باشیم چون آنان به حداقل دنیا قانع و برای خدا از همه هستی خود و جان فرزندان خود بگذریم.
 
وی افزود : حضرت امیر امام علی علیه السلام پیشوای متقیان و محبوب دل همه عارفان و مقتدای همه آزادگان عالم در نامه ۴۵ نهج البلاغه می‌فرماید:
أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاماً يَقْتَدِي بِهِ وَ يَسْتَضِيءُ بِنُورِ عِلْمِهِ؛ أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ؛ أَلَا وَ إِنَّكُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ، وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ.
ترجمه:
گاه باش هر پيروى را امامى است كه از او پيروى مى كند، و از نور دانشش روشنى مى گيرد. آگاه باش امام شما از دنياى خود به دو جامه فرسوده، و دو قرص نان رضايت داده است، بدانيد كه شما توانايى چنين كارى را نداريد امّا با پرهيزكارى و تلاش فراوان و پاكدامنى و راستى، مرا يارى دهيد.
 
حجت الاسلام رحمانی  ضمن تسلیت عاشورای حسینی و  شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش از  هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری روحانیون مداحان گرانقدر مسئولین محترم شهرستانی نیروهای انتظامی و نظامی که در برگزاری باشکوه و این مراسم عزاداری نیز تشکر کرد.

وی بیان داشت : مروز نماز جمعه ما عاشورایی است به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به فرمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه هم شکوه عاشورا و هم جلوه نماز جمعه همه مدیون انقلاب اسلامی ایران و مردم متدین ایران شهدای گرانقدر و امام عزیزمان است که باید قدران نعمت انقلاب اسلامی باشیم.
 
وی افزود : ماموریت نهاد مقدس امامت جمعه اعتلای  فرهنگی و دینی جامعه  گسترش اخلاق در خدا محوری وحدت جامع دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در راس ارزش‌هاست. توسعه خدمتگزاری به مردم و دغدغه‌مندی مشکلات مردم و جامعه و مطالبه‌گری است.
 
رحمانی ادامه داد : نهاد امامت جمعه چون به تبیین حضرت امام رحمت الله علیه در راس امور است به تدبیر مقام معظم رهبری با استفاده از ساز و کار شورای فرهنگ عمومی با هماهنگی نمودن فعالیت‌های فرهنگی ادارات و مجموعه‌های مردمی چون مساجد و هیئت و روحانیون و تنظیم و اجرای برنامه‌های تحت عنوان طرح اعتلای فرهنگی جامعه و محیط شهرستان ایفای نقش کرده است و با حضور در بین مردم و تشکیل جلسات با معتمدین متفذین و مراکز آموزشی اداری و اجتماعات مردمی در اصلاح روابط اجتماعی و توسعه تعاملات و صلح و اصلاح در جمعیت گسترش اخلاق و اخلاص و خدا محوری و وحدت جامعه ماموریتی خود را تلاش می‌کند ایفا کند.
 
وی در خصوص اهمیت جایگاه نماز جمعه گفت : نظام جمهوری اسلامی در راس ارزش‌های انقلاب اسلامی که نهاد امامت جمعه وظیفه دارد خدمات این نظام را تبیین و با تقویت امید در جامعه مقاومت و دفاع از نظام و انقلاب در بین مردم تقویت کند و با مطالبه‌گری از مسئولان و دغدغه‌مندی مشکلات مردم از دیگر امور مهم و مورد تایید مقام معظم رهبری روحی الفدا از نماز جمعه است که سعی کردیم این جایگاه در حد اعلای خود حفظ شود.
 
خطیب نماز جمعه لردگان اظهار داشت : اتفاقاً در این باره ائمه جمعه هزینه‌های فراوانی می‌پردازند در معرض انواع اهانت‌ها و توهین‌ها و بی‌مهری‌ها قرار می‌گیرند ولی با کسی نیست زیرا گفتن حق آنقدر زیبا ورو بخش است که دادن جان و آبرو و محروم شدن از آسایش اجتماعی در مقابل آن ناچیز و بی‌ارزش است.
 
حجت الاسلام رحمانی  با اشاره به انتصاب شهردار جدید شهرستان لردگان  گفت : آقای کریم نژاد بعنوان شهردار جدید معرفی شد و برای وی آرزوی موفقیت داریم و  تشکر از زحمات شهردار سابق جناب آقای حیدری که نیروی کارآمد و توانمندی بودند و بر اساس سو تدبیری شورای شهر ایشان را از دست دادیم و در خدمت سرپرستی شهرداری توسط جناب آقای محمدی خدمات ارزشمندی داشته‌اند تشکر می‌کنیم میکنیم.
 
وی افزود : از فرماندار محترم و شورای تامین و شورای اسلامی تشکر می‌کنم که برادری توانمند و مدیر جهادی و در میدان را به عنوان شهردار انتخاب نمودند من تا هستم با تمام وجود از ایشان حمایت می‌کنم همانطور که در مقابل جوسازی و کارشکنی عده‌ای شیاطین صفت ایستاده‌ام و تاییدشان را گرفتم در مقابل هر کسی که با همکاری و حمایت از ایشان کوتاهی کند می‌ایستم از تمام مردم هم درخواست دارم. نهایت همکاری را با ایشان داشته باشم شهر لردگان مشکلات زیادی دارد و ایشان کار سختی را در پیش دارد ۹۰ درصد موفقیت یک شهردار به همکاری مردم بستگی دارد.
 
وی در پایان گفت :  هفته آینده با خوابیدن سر و صداها و حاشیه سازی به تبیین موضوع آب استان شهرستان می‌پردازم و آنچه گفته‌ام را تبیین می‌کنم و جلوی  برداشت‌های غلط را می‌گیرم.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۲۷:۴۵

29 Jul 2023