۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۵۳۵۳۶
امام جمعه فارسان

ايران هر روز اقتدار منطقه‌اي و عمق راهبردي‌اش بيشتر شده است

امام‌جمعه فارسان گفت: آمريکا بيش از چهل سال است هر اقدامي که توانسته انجام داده تا شايد مردم ما را از مسيرش منصرف کند اما نتوانسته و ايران قوي‌تر، مستقل‌تر شد، اقتدار منطقه‌اي و جهاني‌اش و عمق راهبردي‌اش بيشتر شد؛ و امروز استکبار جهاني سرخورده و مستأصل به هر اقدامي دست مي‌زند
ايران هر روز اقتدار منطقه‌اي و عمق راهبردي‌اش بيشتر شده است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: رسيديم به آخر ماه رمضان ماهي که ابتدايش رحمت و ميانه‌اش مغفرت و پايانش که امروز است آزادي از آتش جهنم است ان شاالله براي همه و در اين لحظات پاياني همه دست بر دعا برداريم و بخواهيم خدايا اگر تا حالا غفلت کردم هم رحمت هم مغفرت هم آزادي از آتش برايمان مقرر بفرمايد.
 
امام‌جمعه فارسان به سال گشت تشکيل سپاه پاسداران اشاره داشت و افزود: ۲ ارديبهشت سال گشت تشکيل سپاه پاسداران به‌فرمان حضرت امام است. اين روز را به همه عزيزان پاسدار تبريک و خدا قوت عرض مي‌کنيم. نقش محوري سپاه به اقتضاي مأموريت ذاتي‌اش‌ که پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن است در ماندگاري انقلاب اسلامي، بر کسي پوشيده نيست. انجام‌وظيفه متعهدانه در پاسداري از انقلاب و تأثيرگذاري در پيشرفت ايران و انقلاب و امثال اين‌ها به‌گونه‌اي بود که امام ره فرمود: «اگر سپاه نبود کشور نبود»؛ و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: سپاه سنگر مستحکم انقلاب است.
 
وي تصريح کرد: يکي از عوامل مهم ضربه‌گير از تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران، سپاه بوده. در طول زمان بعد از جنگ قرارگاه نوح، کربلا و کوثر به‏عنوان زيرمجموعه‌هاي قرارگاه سازندگى خاتم‌الانبياء، در ترميم و بازسازي زيرساخت‌هاي کشور بيشترين فعاليت را داشتند و در حوزه هوافضا، ساخت و راه‌اندازي موشک‏هاى مختلف با برد کوتاه، متوسط و بلند نقش بازدارندگي و دفاع از منافع ملي را تقويت کردند.
 
وي اظهار داشت: همين ويژگي دشمنان را از سپاه عصباني کرده و تا مي‌توانند بر تخريب و تضعيف و تحريم اين مجموعه انقلابي تلاش دارند تا جايي که اعلام کردند سپاه يک سازمان تروريستى است. در گام اول انقلاب نقش سپاه کاملاً روشن و قابل‌تقدير است. کارهايي از قبيل دفع تهديدها، خنثي‌سازي فتنه‌ها و ايجاد بازدارندگي، کادر سازي، ظرفيت‌سازي، توليد سرمايه، ديده‌باني از گفتمان انقلاب اسلامي و صدور آن به منطقه و جهان با تشکيل هسته‌هاي مقاومت، ساخت امنيت پايدار و بومي پايه، هم‌افزايي با همه دولت‌ها جهت محروميت‌زدايي از جامعه و پيشرفت کشور.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به واقعه طبس هم اشاره داشت و افزود: ۵ ارديبهشت سالگشت واقعه طبس و شکست مفتضحانه آمريکا در حمله به ايران براي نجات گروگان‌هايش درس عبرتي ماندگار و بي‌نظير براي همه نسل‌هاست. پيروزي انقلاب اسلامي به‌طور طبيعي شکست بزرگ و تاريخي براي آمريکا بود. بااين‌همه آمريکا براي جبران شکست‌ها به عوامل داخلي‌اش دل‌خوش کرده بود که کاري صورت بگيرد که دولت موقت از همين دل‌خوشي‌هاي آمريکا بود. دولت موقت نه انقلابي بود و نه تداوم انقلاب را قبول داشت. بيشتر اعضاي دولت موقت يا مرعوب آمريکا بودند يا شيفته‌ي آمريکا. خب اين‌ها نمي‌توانستند کاري را از پيش ببرند.
 
 وي تصريح کرد: در چنين فضائي تصرف لانه شيطان، دنيا را شوک زده و مبهوت کرد اين کار دانشجويان خط امام. دنيا مبهوت شد. خود آمريکا هم بهت‌زده شد. همه هيمنه آمريکا ناباورانه يک‌مرتبه بر باد رفت. براي جبران به هر کاري دست زد. مهم‌ترين اقدامش قطع رابطه با ايران در بيستم فروردين ۵۹ بود و آخرين گزينه روي ميزش در آن روزها را، پنجم ارديبهشت ۵۹، عمليات پنجه عقاب بود که با استفاده از بهترين و مدرن‌ترين تجهيزات نظامي، آخرين شگردهاي اطلاعاتي و هماهنگي‌هاي منطقه‌اي و داخلي، بهره‌گيري از توانمندترين نيروهاي جنگنده (نيروهاي دلتا) در بهترين زمان ممکن (شب مهتابي) و صرف بودجه هنگفت و پيش‌بيني دقيق براي پيروزي بتواند کاري بکند.
 
وي بيان داشت: اما دست خدا بالاترين دست‌ها است که اين بار در صحراي طبس قدرت خود را به عالم نشان داد. حضرت امام بهترين بيان را داشتند: «آيا جز اين بود که يک دست غيبي در کار است؟ چه کسي هلي کوپترهاي آقاي کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کرديم؟! شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند! باد مأمور خداست». خيلي زيبا زود ما را متوجه توحيد کردند. اين بار آخري نبود که آمريکا مفتضح مي‌شد. بيش از چهل سال است هر اقدامي که توانسته انجام داده تا شايد مردم ما را از مسيرش منصرف کند اما نتوانسته و ايران قوي‌تر، مستقل‌تر شد، اقتدار منطقه‌اي و جهاني‌اش و عمق راهبردي‌اش بيشتر شد؛ و امروز استکبار جهاني سرخورده و مستأصل به هر اقدامي دست مي‌زند تا شايد بتواند براي خودش آبرويي بخرد اما نمي‌تواند و ايران اسلامي پرتوان و توفنده‌تر تا رسيدن به اهداف نهايي خودش که ايجاد تمدن اسلامي است، ادامه خواهد داد.


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۰۴:۳۹

21 Apr 2023