کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ خبر داد:

برگزاري مرحله آموزشگاهي جشنواره نوجوان خوارزمي‌ در کوهرنگ

13 بهمن 1395 ساعت 13:42

معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ گفت: مرحله آموزشگاهي جشنواره نوجوان خوارزمي ‌با حضور پرشور دانش‌آموزان در مدارس شهرستان کوهرنگ برگزار شد‌.


به گزارش جهانبین نیوز، صفر موسايي، معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر با بيان اينکه جشنواره نوجوان خوارزمي‌ ويژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با هدف ايجاد بستر مناسب و متنوعي از فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي، مهارتي و در عين‌حال همراه با نشاط در راستاي نشو و نماي استعدادهاي دانش‌آموزان و تحقق يادگيري پايدار برگزار مي‌شود، افزود: برگزاري اين جشنواره‌ها مي‌تواند در تقويت يادگيري، توجه به فرآيند کار، آموزش راه و روش يادگيري، ارتقاي نگرش دانش‌آموزان در فعاليت‌هاي پژوهشي و کشف و حل خلاقانه مسائل موثر باشد.

صفر موسايي افزود: اين جشنواره در محورهاي مختلفي برگزار مي‌شود و ايجاد بازارچه‌ براي دانش‌آموزان مقطع دوره اول جشنواره نوجوان خوارزمي‌ يکي از اين محورهاست که در راستاي ايجاد زمينه براي ايجاد اشتغالزايي دانش‌آموزان نقش بسيار سازنده‌اي دارد و روحيه خودباوري فردي را در ميان اين قشر پرشور و هيجان تقويت مي‌کند‌.

معاون آموزش و نوآوري  آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ، تقويت خلاقيت دانش‌آموزان را ازجمله مهم‌ترين اهداف در جشنواره نوجوان خوارزمي ‌برشمرد و تصريح کرد: ما امسال توانستيم فضاي بسيار خوبي را براي برگزاري بازارچه دانش‌آموزي اين جشنواره آماده کنيم و خوشبختانه استقبال اوليا و دانش‌آموزان قابل توجه بود.

موسايي بيان داشت: در اين بازارچه دانش‌آموزان با مفاهيمي چون كارآفريني، مشاغل خانگي، بازاريابي و خوداشتغالي آشنا مي‌شوند و مديريت فروش و مديريت بازاريابي را تمرين مي‌كنند‌.

وي گفت: بايد اين باور را براي دانش‌آموزان تبيين كنيم كه يك جامعه توسعه‌يافته نيازمند نيروي انساني خلاق است و نيروي تحصيلكرده جوياي كار، نماد توسعه‌يافتگي نيست و مهارت‌هاي حرفه‌اي، يك ضرورت براي مشاركت فعال در جامعه به‌ شمار مي‌آيد‌.

معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ در ادامه گفت: با همکاري مديران ودبيران مدارس متوسطه و به‌منظور جلوگيري از تک‌بعدي‌سازي دانش‌آموزان و توجه به مهارت‌هاي عملي  در کنار آموخته‌هاي علمي، در اين مدارس اقدام به برگزاري بازارچه دستاوردهاي دانش‌آموزان کرديم و دانش‌آموزان دست‌ساخته‌هاي هنري خود را در اين بازارچه به معرض فروش گذاشتند تا از اين طريق بتوانيم شوق و اشتياق آنان را براي آموختن مهارت‌هاي کاربردي و ارتباط دادن آن با نيازهاي جامعه و موقعيت‌هاي زندگي برانگيخته سازيم‌.

موسايي يادآور شد: امسال جشنواره نوجوان خوارزمي ‌ويژه دانش‌آموزان دوره اول در 6 محور، پژوهش، دست‌سازه‌ها، ادبيات فارسي، مسابقات آزمايشگاهي، زبان انگليسي و بازارچه اجرا مي‌شود.

 
انتهاي پيام1026ج /610ک
 


کد مطلب: 33017

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33017/برگزاري-مرحله-آموزشگاهي-جشنواره-نوجوان-خوارزمي-کوهرنگ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir