۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۷۳۴۷
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شناسایی بیش از 1000 کودک با تنبلی چشم

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1402 از 2 هزار و 77 کودک مشکوک به تنبلی چشم در این استان 953 کودک سالم و یک هزار و 124 کودک بیمار شناسایی شدند.
شناسایی بیش از 1000 کودک با تنبلی چشم
مهشید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: تنبلی چشم اختلال شایع بینایی است که در 3 درصد افراد و بیشتر در کودکان رخ می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: تنبلی چشم بیماری بسیار خاموشی است که می‌تواند کودکان را درگیر کند، بنابراین والدین باید به رفتارهای جدیدی که فرزندانشان نشان‌می‌دهند، دقت داشته باشند.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: معمولاً چشمی که در تنبلی چشم ضعیف می‌شود انحراف داشته و با مرور زمان شکل و ظاهر متفاوتی نسبت به چشم سالم پیدا می‌کند.
 
سلیمانی ادامه داد:  در این مرحله گاهی تنها با نگاه کردن به چشم‌های کودک نیز می‌توان علائم تنبلی چشم کودک را مشاهده‌ کرد چون تنبلی چشم و انحراف قابل مشاهده است.
 
وی ادامه داد: برنامه غربالگری تنبلی چشم از برنامه‌های دیرینه بهزیستی با هدف درمان تنبلی چشم بوده که از سال ۱۳۷۵ آغاز شده است و بر اساس آن کودکان سه تا ۶ سال از نظر تنبلی چشم و سایر عیوب انکساری و اختلال آناتومیک چشم غربالگری می‌شوند.
 
سلیمانی با اشاره به برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سال 1402 بیان داشت: طی سال گذشته 39 هزار و 7 کودکان تحت معاینه قرار گرفتند و در این طرح در چهارمحال و بختیاری غربالگری شدند.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این تعداد 2 هزار و 77 کودک مشکوک به تنبلی چشم بوده و به سطوح بالاتر ارجاع داده شدند.
 
سلیمانی در ادامه گفت: از 2 هزار و 77 کودک مشکوک به تنبلی چشم 953 کودک سالم و یک هزار و 124 کودک در این استان بیمار شناسایی شدند که تحت درمان قرار گرفتند.
 
وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی توان خرید عینک برای کودک خود را ندارند و از همین رو ممکن است به این موضوع اهمیت ندهند تاکید کرد: بهزیستی در سال 1402 کمک هزینه خرید عینک برای 358 کودک را پرداخت کرد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۲۸:۳۹

1 May 2024