کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات استاني به سود مردم يا نمايندگان مجلس؟

9 ارديبهشت 1394 ساعت 22:59

استاني شدن انتخابات، سياست اين روزهاي آنان که از نردبان محرومان بالا رفتند و حالا موقعيت خود را در خطر مي بينند و مي خواهند به اين ترفند جايگاه خودشان را حفظ کنند....


به گزارش جهانبین نیوز يادداشت روز پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:

همه ساله و در زمان برگزاري انتخابات حرف و حديث هاي متعددي به گوش مي رسد يکي در مورد نحوه برگزاري انتخابات نظر مي دهد و ديگري در مورد تعداد نمايندگان و .....

اگر مخاطبان کيار بيدار در خاطرشان مانده باشد در سال گذشته آقايان زمانيان و عزيزي خبر از افزايش تعداد نمايندگان استان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي مي دادند و دعوا بر سر اين بود که نماينده به کدام شهرستان تعلق بگيرد ولي امسال يکباره سياست ها عوض شد و نمايندگان بر سر نحوه برگزاري انتخابات که آيا استاني باشد يا شهرستاني چانه زني مي کنند. چرا اينگونه شدسوالي است که نمايندگان محترم بايد پاسخگوي آن باشند.

شهرکرد، بروجن، فرخشهر، فارسان، لردگان ۵ شهر اصلي استان چهارمحال و بختياري هستند و هم اينها هستند که ابتکار عمل را در دست دارند و ديگر شهر ها و روستا هاي اسان همچون اردل، شلمزار، بلداجي، ناغان ، چلگرد و...معمولا با توجه به نزديکي مسافت و و مناسبات قومي قبيله اي و .....سياست هاي يکي از اين شهر ها بر مي گزينند، سياستي که از سالها پيش در استان چهارمحال و بختياري معمول و عادت بوده است و حالا باز هم قرار است همان سياست احيا شود و انگار همه چيز برآن قرار گرفته است که قدرتمندان و ثروتمندان روز به روز چاق تر و فربه تر شوند و مظلومان و ضعفا .....

اگر سياست استاني شدن انتخابات در مجلس مورد تائيد نمايندگان قرار گيرد که بعيد نيست اين طرح به تصويب برسد همانطور که شهر ها و روستاهاي ضعيف ديگر قدرتي براي بيان حرف و خواسته هاي خود ندارند استان هاي قوي و برخوردار نيز با بهره گيري از سرمايه هاي کلان و بدست آوردن قدرت غير قابل کنترل ديگر جايي حتي براي استان هاي ضعيف باقي نمي گذارند.

مگر قرار است رئيس جمهور انتخاب شود که بايد همه ي مردم استان به اشخاص خاصي راي دهند؟ استاني شدن انتخابات يعني بهره گيري از ابزار زور و قدرت شهر ها و روستاهاي سرlايه دار و پر جمعيت، يعني استفاده از تعصبات کور به نفع اشخاصي خاص، يعني راي آوردن به هر قيمتي.

در انتخابات استاني با توجه به آنکه نمايندگان هر استان با راي همه مردم استان انتخاب مي شوند لذا ائتلاف هايي که بين نامزدهاي انتخاباتي صورت مي پذيرد باعث مي شود بسياري از افرادي که صلاحيت حضور در مجلس را ندارند در ائتلاف با اشخاص موجه و با سابقه روشن راهي مجلس شوند و راي مورد انتظار مردم از صندوق بيرون نيايد.

در انتخابات استاني به جهت اهميت شهرها و تاثير گزاري بيشتر بر روند راي آوردن شخصي خاص بي شک روستاهاي محروم و کمتر برخوردار و کم جمعيت ناديده گرفته مي شوند و اين نشانگر دموکراسي نيست، نمايندگان مجلس به جاي آنکه بخواهند جاي پاي خود را محکم کنند مطالبات مردم را پيگيري نمايند.

انتخابات استاني شايد براي مردم آب نداشته باشد اما براي برخي نمايندگان که حضور مجدد خود در مجلس را به شرط برگزاري استاني انتخابات مي بينند نان دارد.


مهدي بهزادي تشنيزي


انتهاي پيام/1020ج


کد مطلب: 22099

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/22099/انتخابات-استاني-سود-مردم-نمايندگان-مجلس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir