کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه ی سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری:

آیا تدبیر روحانی نور امید را در دل ساکنان سوئیس ایران! می تاباند؟

12 مرداد 1393 ساعت 12:35

همین چند روز پیش بود که خیل مسافران در جاده های چهارمحال و بختیاری خبر ساز شد و جمعیتی بیش از جمعیت ساکن در استان به نقاط بکر و زیبا و دیدنی چهارمحال و بختیاری آمدند و رفتند اما اکنون مسافر دیگری در راه استان است...


چهارشنبه رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران به همراه وزرایش وارد استان چهارمحال و بختیاری می شود تا این استان را از نزدیک ببیند و به همراه تیم همکارش برای مشکلات و نیازمندی های استان برنامه ریزی کند.

به همین بهانه برآن شدیم تا درد دل هایمان را نه از طریق نامه که از صفحات دنیای مجازی به چشم و گوش رئیس جمهور برسانیم:

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

ورود جنابعالی و هیئت همراه را به استان چهارمحال و بختیاری خیر مقدم عرض می نماییم و امیدواریم حضور جنابعالی و کابینه ی محترم دولت در استان چهارمحال و بختیاری باعث تحولی مثبت در این خطه از ایران زمین شود.

سال هاست که ایرانیان چهارمحال و بختیاری را به عنوان بام ایران می شناسند و همیشه سرمای استخوان سوز این استان زبانزد خاص و عام است،سال ها استان ما معروف است به اینکه ۱۰درصد آب کشور را تامین می کند و سرچشمه ی رودهای خروشانی همچون کارون و زاینده رود است .سال هاست که هر گاه سخن از چهارمحال و بختیاری به میان می آید تصاویری از برف انبوه و دشت لاله های واژگون و پیست اسکی چلگرد و رودخانه ی زیبای زاینده رود در اذهان مجسم می شود اما این ها فقط متعلق به سال ها پیش بود و اکنون وضعیت متفاوت شده است .

روزگاری استان چهارمحال و بختیاری برف انبار ایران اسلامی بود، اواسط آبان ماه بارش برف و باران در استان آغاز می شد و تا اواسط خرداد ادامه داشت، دشت های استان به جز فصل زمستان سرسبز و زیبا بودند و ییلاقی زیبا برای کسانی بود که به طبیعت گردی علاقه داشتند اما سال هاست که دیگر چهارمحال ما آن چهارمحال قدیمی نیست،آسمان با ما قهر کرده است و دیگر آبی در استان ما نیست و نه تنها نمی توانیم دیگر استان ها را سیراب کنیم که بیم تشنگی خودمان را داریم.

آن سال های زیبا رفتند و حالا ما چهارمحالی ها افسوس گذشته را می خوریم و چشم امیدمان اول به خدا و سپس به همه ی کسانی است که می توانند به نحوی چهارمحال زیبای گذشته ی ما را احیا کنند.

در سال های پر آبی همه ی ساکنان این خطه امیدشان به روزی ای بود که خدای لایزال به واسطه ی کشاورزی و دامداری به ایشان هدیه می داد، کسی فکر این را هم نمی کرد که روزی نه تنها کشاورزی که منابع آبی و حتی آب آشامیدنی استان چهارمحال و بختیاری به خطر بیفتد و از همین رو بود که استانی که خود منابع آبی بسیار برای توسعه ی صنایع دیگر استان ها در اختیار آنان قرار داد از کوچکترین کارخانه ها و صنایع بی بهره بماند.

اینک استان ما سرمایه ی اصلی اش را از کف داده است و دیگر آبی برای جوشیدن در چشمه سار ها و رودخانه هایش ندارد اما هنوز که هنوز است عده ای بی انصاف چشم طمع به همه ی سرمایه ی چهارمحال و بختیاری دارند سرمایه ای که دیگر وجود ندارد.

جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشور بزرگ، متمدن و اسلامی ایران به استان ما خوش آمدی ،قدمت روی چشم خوش آمدی به دیار غیور مردان بختیاری، سلحشوران بن، فرهنگ دوستان کیار و دلآور مردان شهرکرد و فرخشهر و بروجن. انشاالله که آمدنت منشا خیر و برکت باشد و بازگشتت روزنه ی امیدی برای مردمان چهارمحال و بختیاری اما آنچه خواسته ی ما مردم این استان است آن است که همانگونه که مشکلات،محرومیت ها و نیازهای استان حضور شما گزارش می شود همانگونه هم شما و هیئت دولت در رفع این مشکلات و سختی ها و کمبود ها بکوشید.

در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی که سفری به استان چهارمحال و بختیاری داشت این استان را به واسطه ی زیبایی هایش و به دلیل منابع آبی بسیارش سوئیس ایران نامید اما این عنوان فقط وعده ای تو خالی بود که چند صباحی دل مردم استان را به توسعه و پیشرفت استانشان خوش نمود اما در نهایت اجرای تونل کوهرنگ حاصلی جز خشکی چشمه ی مروارید برای چهارمحال و بختیاری و ساکنانش در پی نداشت.

روزگاری رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران خود را مدیر آب استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرد اما این مدیر خود خوانده نه تنها نتوانست خواسته های برحق مردمان این استان را برآورده کند که دیگر استان ها از وضعیت سوء استفاده کردند و برای بردن ته مانده ی آب این سرزمین دندان بیشتر تیز کردند.

ان روزها گذشت و باز هم این مردم بودند که برای گرفتن حق شان ایستادند و ایستادگی کردند اما توان این مردم رو به تحلیل است، تورم و بیکاری از سوئی و رکود در بخش های مختلف هم از سوی دیگر باعث فشار مضاعف بر دوش مردم شده است اما آقای رئیس جمهور اینک زمانی است که همت بلند شما باید باری از دوش این مردمان نجیب بردارد.

انشاالله در سفر بعدی شما به استان چهارمحال و بختیاری شاهد به گل نشستن اقدامات مفید و وعده های عملی شده شما در این استان باشیم.

مهدی بهزادی


کد مطلب: 16669

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/16669/آیا-تدبیر-روحانی-نور-امید-دل-ساکنان-سوئیس-ایران-می-تاباند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir