کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی عوامل خرید ماهواره در شهرستان لردگان

18 تير 1393 ساعت 14:08

امروزه دشمن با استفاده از رسانه ها و وسایل ارتباطی اقدام به حمله ی فرهنگی علیه نظام مقدس و کشور عزیزمان ایران نموده است باید بدانیم که جامعه آماری امواج این حمله تمام افراد کشورمان را در بر دارد و در این میان شهرستان لردگان نیز در هدف این حمله قرار گرفته است.


جهان بین نیوز به نقل از سلام لردگان نوشت، در تهاجم فرهنگی ابزارهای تبلیغاتی از جمله ماهواره ها و اینترنت بیشترین نقش را دارند، بنابراین یکی از مهمترین خطرات تهدید کننده شهرستان گسترش بی اندازه و به وفور آنتن های ماهواره ای در میان خانواده ها است. بطوریکه در دورترین نقاط شهرستان این تحفه ی شیطانی نیز یافت می شود.

این پایگاه خبری عوامل خرید ماهواره در شهرستان لردگان را چنین برشمرد:

۱- انبوه کارگرانی که در استان بوشهر – بندر عسلویه کار می کنند و بدلیل ارزانی این دستگاه اقدام به خرید می کنند.

۲- هنوز در بیشتر و یا اکثر روستاهای این شهرستان فقط یک یا دو کانال گیرنده آنتن های شبکه های تلویویزیونی فعال هستند،که ناگزیر به خرید دستگاه ماهواره می شوند.

۳- هنوز در شهرستان لردگان (قریب به ۴۰۰روستا)دستگاه های دیجیتال فرستنده ماهواره ای شبکه های سایر استان ها و داخلی کشور فعال نیستند .

هر چند که قیمت این دستگاه(ماهواره) در حال حاضر نصف قیمت یک مبدل گیرنده دیجیتال است. اما به نظر میرسد می ارزد که برای تبلیغ و انجام کارهای فرهنگی این دستگاه به قیمت ناچیز و یا برای تشویق خانواده رایگان تحویل گردد.

۴- ناآگاهی و جهل به پیامدها و آثار مخرب برنامه های این دستگاه و عدم آشنایی به بار محتوایی این کانال ها که اثرات زیان باری را متوجه خانواده ها نموده است. البته همانطور که بیان شد بار تفریحی این برنامه ها و ترویج افکار و اندیشه های غیر دینی در غالب محتوایی برنامه های متنوع، در دراز مدت منجر به شکست خانواده ها می گردد، تازه این امر اختصاص به افرادی دارد که کانال های مستهجن را پیگیری نمی کنند .

آفت ها و تهدیدها:

ماهواره در بعد حملات فرهنگی هم در سطح کلی جامعه و در شهرستان لردگان در جهت تضعیف فرهنگ دینی مردم به شدت اقدام می کند. چون پایه های هر جامعه ریشه در نظام عقیدتی و ارزشها و اصول اخلاقی دینی و انسانی دارد به همین سبب در سطح خانواده ها وبالاخص مهم ترین ارکان خانواده جوانان و زنان را جامعه ی هدف قرار داده اند.

چون جوانان به علت احساسات و نیز تهیج این دوران سریع جذب این برنامه ها می شوند و از طرفی محتوای این برنامه ها نیز جوان پسند است و بانوان نیز در حقیقت مهم ترین نقش در تربیت و شکل گیری ارزشهای تربیتی در فرزندان را برعهده دارند و از جهتی علاوه بر نقش تربیتی در اماده نمودن نسل آینده، در واقع نیمی از جمعیت کشور و منطقه را دارند پس تهدید و تضعیف نمودن نقش دین و فرهنگ در این دو گروه باعث متلاشی نمودن جامعه از درون می شود به همین جهت ما در روایات توصیه های فراوان در جلوگیری و بی اثر نمودن تبلیغات و شبیخون های فرهنگی بر روی جوانان داریم .

امام علی (ع) درنامه ۳۱نهج البلاغه که به فرزندش امام حسن (ع)می نویسند: این مساله (جلوگیری از تاثیر تهاجم فرهنگی) را اینگونه بیان می کنند : « همانا قلب جوان همچون زمین خالی است، (که تخم در آن نپاشیده باشند) هر تخم در آن افشانده شود بپذیرد (و آن رابرویاند) پس به ادب نمودن تو پرداختم پیش از آنکه دلت سخت گردد.» " فیض الاسلام، ۱۳۷۷،ص ۹۱۳"

امام صادق(ع) فرمودند:« جوانان را پیش از اینکه مرجئه (گروه های منحرف ) بر شما در این کار سبقت گیرند با حدیث آشنا کنید. » " شیخ طوسی ،۱۳۶۵،ص۱۱۱"

پس مسئولان جامعه باید بیش از دیگران (غرب و ایادی استکبار)قبل از اینکه آنان دل های جوانان ما را بریابند ، آنها را با فرهنگ الهی اسلام آشنا کنند .

یاداشت از محمد شریفی

پایان/ع


کد مطلب: 16015

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/16015/بررسی-عوامل-خرید-ماهواره-شهرستان-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir