کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ۴۲ تا ۹۳؛ تداوم راهی که پیموده‌ایم

17 خرداد 1393 ساعت 12:56

در طی سال‌ها 42 تا به امروز، جبهه کفر و استکبار به رهبری آمریکا از هیچ جنایتی علیه ملت ما فروگذار نکرده اما غافل از اینکه ملتی که به خدا ایمان دارد و برای تحقق وعده الهی مبارزه می‌کند هرگز از خیزش خود عقب نشینی نمی‌کند. حتی اگر در این راه متحمل هزینه های گزافی چون جنگ و تحریم اقتصادی شود.


به گزارش جهانبین نیوز، نظام مقدس جمهوری اسلامی که اکنون با تمام مختصات و زوایای خاص مربوط به آن، به عنوان یک قدرت و هژمونی نوظهور در جهان چهره نمایانده است، راه پرفراز و نشیبی را در طول تاریخ شکل گیری خود پیموده و با غلبه بر مسائل ریز و درشتی که بر سر راه تعالی و پیشرفت آن وجود داشته، توانسته است خود را به عنوان حکومتی با عقبه و پایه های استوار و محکم به جهانیان معرفی نماید.

امام خمینی (ره) به عنوان ایده پرداز، پایه گذار و موسس جمهوری اسلامی با تکیه بر وعده های راستین الهی مبنی بر استقرار حکومت مستضعفان در جهان و ضرورت مقابله با طاغوت و نفی هرگونه تفکر طاغوتی، به مبارزه با نظام سراسر فخر و زر و زور شاهنشاهی پرداخته و با روشنگری‌های عالمانه مردم عصر خود را یکبار برای همیشه از خواب بیدار و با هدایت و رهبری خود آنان را به مبارزه با ظلم فراخواند. مرزهای تفکر او البته به ایران محدود نمی‌شد. امام خمینی(ره) کسی بود که اندیشه برانداختن کاخ ظلم در سرتاسر این جهان را در سر می‌پرورانید و معتقد بود کسی که در این راه به وعده های تخلف ناپذیر الهی تکیه کند و در این راه خالصانه قدم بردارد به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

با تکیه بر همین عقیده، امام خمینی(ره) بدون کوچک‌ترین واهمه، روشنگری‌های خود علیه حکومت وابسته و خودفروخته پهلوی را آغاز نمود و مردم روشن ضمیر ایران با شنیدن صدای او از جای برخاسته و با شکل دهی به قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ نخستین قدمهای خود را برای رسیدن به حکومتی که در آن الله در راس امور باشد، محکم و استوار برداشتند.

حکومت طاغوتی شاهنشاهی که با الگوگیری از طاغوتهای جهانی و در راس آنان انگلیس و آمریکای جنایتکار، در خواب نگهداشتن مردم را لازمه چپاول آنان میدانست به مقابله با امام خمینی و مردم برخاست. غافل از آن که ناخدای این جنبش از چشمه لایزال الهی قدرت گرفته و در مقابل رعب آفرینی آنان هرگز ترس به دل راه نمی‌دهد. بر این اساس امام خمینی با تحمل سال‌ها رنج و تبعید و دوری از وطن و با اعتقاد بر وعده های راستین الهی، رهبری و هدایت مردم را بر عده گرفته و با ایستادگی مثال زدنی سرانجام در زمستان ۵۷ پایه های کاخ طاغوت را در هم کوبید.

به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، روح الله را از اندیشه مبارزه با ظلم جهانی دور نساخت و از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب و شکل گیری پایه های جمهوری اسلامی، با سر دادن شعار بر حق لزوم مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و حمایت از مظلوم، فرهنگ ظلم ستیزی را در جان و دل مردم ایران نهادینه کرد. او البته به خوبی درک کرده بود که مبارزه با ظلم فقط در صورتی امکان پذیر است که یک ملت بتواند روی پای خود بایستد و از هر نوع وابستگی، چه نرم افزاری و چه سخت افزاری خود را برهاند. برای همین امام خمینی روحیه استقلال طلبی و آزادگی فکری و تجهیزاتی از نظام سلطه را در کنار ترویج روحیه استکبار ستیزی، سرلوحه مبارزاتی ملت ما قرار داد.

سرانجام این مرد بزرگ با پرورش ملتی بیدار و سخت در پی رهایی جهان از بند ظلم ظالمان جهانی و امیدوار به وعده الهی برای نجات مظلومان، در نیمه خرداد ۱۳۶۸ رخت از دارفانی بربست. پس از آن پیر روشن ضمیر، مردم ما هیچ گاه آرمان‌ها و عقایدی که او برایشان به یادگار گذاشته بود را فراموش نکردند و اندیشه های نامیرای او را نقشه راه خود قرارداده و با انتخاب امام خامنه ای (مد ظله العالی)، جانشینی خلف و صادق را برای رهبری خود برگزیدند که ادامه دهنده راه امام بزرگوارشان باشد.

در طی این سال‌ها تا به امروز، جبهه کفر و استکبار به رهبری آمریکا از هیچ جنایتی علیه ملت ما فروگذار نکرده و با اقداماتی همچون به راه انداختن جنگ، تحریم اقتصادی و جنگ رسانه ای کوشیده است تا ملت ما را از راهی که پیموده است پشیمان سازد. غافل از اینکه ملتی که به خدا ایمان دارد و برای تحقق وعده الهی مبارزه می‌کند هرگز از خیزش خود عقب نشینی نمی‌کند. حتی اگر در این راه متحمل هزینه های گزافی چون جنگ و تحریم اقتصادی شود.

در طی سالهای پس از امام خمینی (ره)، با رهبری‌های مدبرانه و آینده نگرانه وی، تفکر انقلاب اسلامی در نقاط بسیاری از جهان گسترش یافته است. ملل مختلف با مشاهده پیشرفت‌های ایران در عرصه های گوناگونی همچون پزشکی، صنایع نظامی، نانو، صنعت هسته ای و صنایع و علوم روزآمد مختلف دیگر، در کنار روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی، ایران را الگوی خود قرار داده و به مبارزه با استکبار جهانی برخاسته‌اند. سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، اکنون به چراغ روشنی مبدل گردیده است که ملت‌ها را به سوی استقلال طلبی، عزت خواهی و پیشرفت رهنمون می‌سازد.

در این سوی مرزها، اما مبارزه هنوز به پایان نرسیده است و مردم ایران با حفظ همدلی و وحدتی مثال زدنی و روحیه ای مستحکم‌تر از گذشته و با تکیه بر همان وعده تخلف ناپذیر الهی مشغول آموختن علوم مختلف به منظور رها سازی ایران از هرگونه وابستگی به دیگران هستند. رهبر انقلاب؛ امام خامنه ای با پراکندن روحیه امید و ترسیم افق‌های روشن پیش روی ملت، آنان را به استمرار مبارزه و حمایت از مظلومان در سرتاسر جهان فراخوانده و با تاکید بر دانش آموزی و توسعه علوم مختلف، آخرین امیدهای دشمن در چنگ اندازی به این کشور را به یاس مبدل ساخته و مردم را به مبارزه با سیستم ناعادلانه ای که اکنون بر جهان حاکم است و با غارت ملت‌ها و کشتار مردم بی دفاع، جهانیان را به ستوه آورده است، دعوت می‌کند.

ملت ما به این بینش رسیده است که تا زمانی که این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش حضرت حجه بن الحسن عسگری (عج) بسپارد، هرگز دست از مبارزه بر ندارد و این تنها گزینه باقیمانده برای ملت ایران در جهت نیل به آرمان مقدسی است که تحمل هر هزینه ای برای آن، مقرون به صرفه و معقول می‌نماید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15009

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/15009/۴۲-۹۳-تداوم-راهی-پیموده-ایم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir