کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهركرد:

اقتدارامروزما از مذاکره وسازش با آمریکا نیست

19 مهر 1392 ساعت 21:19

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ما با مذاکره و کنار آمدن با آمریکا و صهیونیست ها به اقتدار و قدرت نرسیدیم بلکه رمز پیروزی ما مقاومت و ایستادگی است و مکتب ما مکتب اهل بیت است و ما حق نداریم با استکبار به قیمت از دست دادن ارزشها و عقایدمان سازش و مذاکره کنیم.


به گزارش جهانبین، امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، داشتن تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات و گناهان را از ضروریات هر مسلمانی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام زیباترین توصیه های قرآن را باورمندی به معاد و قیامت عنوان کرد و گفت: عدم وجود قیامت و عالم پس از مرگ با عدالت در نظام آفرینش و عقل سازگار نیست.

وی با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: خداوند کار بدون هدف و عبث انجام نمی دهد و هدف از آفرینش به جز شناخت، پاداش و بهشت و مکافات و جهنم است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال ۶۹ تصریح کرد: وحدت از جمله ضرورتهای جهان اسلام امروز است خصوصاً با توطئه های شدید استکبار برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان.

وی تاسیس دانشگاه علمی کاربردی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: خدماتی همچون ارائه ۶۰۰ رشته آموزشی به ۶۶۰ هزار دانشجو و جنبه کاربردی و عملی و مهارت و فن اموزی این دانشگاه از ویژگی های خوب آن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با گرامیداشت روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی و روز استاندارد تاکید کرد: محکم کاری و استحکام در همه امور مورد توجه اسلام است.

وی با اشاره به روز عصای سفید و معلول گفت: نگاه ما به سالمند، نابینا و معلول باید به دور از ترحم و تحقیر و همراه با شخصیت بخشی و عزت دهی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان عرفه را روز شناخت و معرفت پروردگار دانست و اظهار داشت: عید قربان یعنی قربانی کردن هواها و نفس و هر چه غیر خدا و تقدیم آنچه از بهترین ها داریم برای خداست.

وی با توجه به برگزاری طرح آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی از روستاییان خواست با مرکز اطلاعات روستایی در خصوص اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد با تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) با بیان روایتی از ایشان گفت: نماز جمعه یک فریضه واجب است و لازمه داشتن ایمان حضور در نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به روحیه استکبار ستیزی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: مکتب ما مکتب اهل بیت است و ما حق نداریم با استکبار به قیمت از دست دادن ارزشها و عقایدمان سازش و مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: امروز سرسخت ترین دشمن اسلام امریکا و صهیونیست است و ما حداقل در این اواخر ۶۰ سال است که توطئه ها و جنایات امریکا در غالب کاپیتولاسیون، حق توحش و به راه اندازی لانه جاسوسی و ترورها و حمایت از تروریست را دیده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حمایت از تروریستهایی که ۱۷ هزار شهید ما را ترور کردند راه اندازی جنگ تحمیلی و بعد جنگ فرهنگی و هجمه علیه ایمان و دین ما، سنگ اندازی در برابر فن آوری و انرژی صلح آمیز هسته ای و تحریم ها از دیگر این جنایات است.

وی گفت: رهنمودهای حکیمانه امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهیدان و فرهنگ شیعی به ما می آموزد که این ساده انگاری است که بخواهیم باز به امریکایی ها اعتماد کنیم.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: فرهنگ شیعه به ما می گوید بصیر و بیدار و دشمن شناس باشیم چرا که تا امروز در طی این ۳۴ سال چیزی که به ما اقتدار و عزت داده است مقاومت و پایداری بوده است نه رابطه با امریکا و صهیونیست.

وی تاکید کرد: ما دیپلماسی عزت مندانه را قبول داریم اما ذلت و خواری و زیر یوغ استکبار رفتن را نمی پذیریم.


کد مطلب: 9352

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/9352/اقتدارامروزما-مذاکره-وسازش-آمریکا-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir