کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصاحبه تفصیلی:

افتخار خدمت به پدرم را عبادت می دانم

منطقه آزاد , 9 مهر 1392 ساعت 13:31

فرزند یکی از سالمندان: دعای هر روز پدرم در حق من و رضایتی که در چشمان اشک آلود و بغض های نشکسته گلوی او می بینم مایه افتخار من است و خوشحالم که از او نگهداری می کنم که شاید بتوانم گوشه ای از زحمات او را جبران کنم.


به مناسبت روز سالمند و گرامیداشت روزی که به همه پدران و مادران زحمت کش و مهربان ما اختصاص داده شده است خدمت فرزند برومند یکی از سالمندان استان رفتیم که مدتی است به خاطر بیماری پدرش از او نگهداری می کند، از وی خواستیم که ساعتی وقت خود را به ما بدهد تا بتوانیم به پاس خدمات پدر و مادران عزیزمان گوشه ای از زندگی شان را به قلم بکشیم و همچنین نوع زندگی آنها را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

 لطفا خودتان را معرفی کنید؟

 این جانب محمود مولوی وردنجانی فرزند یکی از همین سالمندان بزرگواری هستم که مدتی است به خاطر بیماری پدرم به عنوان یک پرستار خدمتگذار و دست بوس ایشان هستم.

 پدرتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟

پدر من کربلایی حیدر علی مولوی، اهل شهر وردنجان از توابع استان چهارمحال و بختیاری است. ایشان متولد 1312 می باشد که شغل وی نقاش ساختمان بود.

نگهداری از پدرتان چه آثاری در زندگی شما داشته است؟

پدرم عمری است که با تلاش و زحمت بی دریغ فرزندان خود را تربیت و به عنوان خدمتگزار به جامعه تحویل داده است. در این مدت چند ماه که پدرم بیمار شده است علی رغم سختی های نگهداری و پرستاری از ایشان، شاهد سرازیر شدن خیرات و برکات زیادی در زندگی ام بودم.

دعای هر روز پدرم در حق من و رضایتی که در چشمان اشک آلود و بغض های نشکسته گلوی او می بینم مایه مایه افتخار من است و خوشحالم که از او نگهداری می کنم که شاید بتوانم گوشه ای از زحمات او را جبران کنم. شاید... شاید...

آیا در این مدت از نگهداری پدرتان خسته شده اید؟

طبق آیه 83 سوره بقره: درباره نیکی کردن به پدر و مادر ( و بالوالدین احسانا...) و آیات دیگر قرآن کریم که حتی حق نداریم با والدین خود با صدای بلند صحبت کنیم و وقتی به سن پیری رسیدند حتی یک اف به آنها بگوییم.

خیر، بنده اولا افتخار می کنم که خداوند این فرصت را به من داده است و به عنوان امتحان الهی تا به حال من را از این امتحان سربلند و روسفید کرده، بعد باید بگویم نماز نشسته ای که پدرم می خواند، دعایی که برای عاقبت به خیری همه جوانان دارد. فرصتی است که گذری باشد بر خاطرات تلخ و شیرین و تجارب گذشته او که به عنوان ارشاد و راهنمایی در اختیار من قرار گرفته، که انشاالله بتوانم از این فرصت خوب استفاده کنم.

مهمترین گوشزد یا توصیه ای که پدر شما در این سالها به فرزندانش داشته چیست؟

توصیه ای که پدرم همیشه به فرزندانش دارد: توصیه به اقامه نماز اول وقت و تلاوت قرآن مخصوصا توجه به معانی آن و پیروی از ولایت فقیه و تمسک و توسل به معصومین و کسب روزی حلال در زندگی است.

 شما با جوانانی که در خانواده خود سالمندی دارند، چه سخنی دارید؟

توصیه ای که به عنوان یک برادر کوچکتر به همه جوانان و فرزندانی که والدین سالمندی دارند اینست که وجود پدر و مادر مایه نزول برکات الهی به زندگی و حیات دنیوی و اخروی است و حتی به سه بر کف و پای آنها عبادت است.

حرف آخر؟

جا دارد که از همین جا سلامی به مادرم داشته باشم که بهشت زیر پای اوست و در همه این سالها با مهربانی و دلسوزی خود راهنما و تکیه گاهی همچون پدرم برای ما بوده است. و همچون پروانه ای در گرد پدرم می چرخد و عاشقانه به او خدمت می کند.

انشاالله دعای خیر پدر و مادر توشه آخرت ما باشد. با آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری همه پدران و مادران


کد مطلب: 9206

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/9206/افتخار-خدمت-پدرم-عبادت-می-دانم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir