کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب جمعه شهرکرد

آمریکا از تجربه عقب نشینی از حمله به سوریه درس گیرد و از زورگویی به ملت ها دست بردارد

29 شهريور 1392 ساعت 14:38

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: تجربه عقب نشینی از حمله به سوریه، تجربه خوبی برای دست برداشتن از زورگویی و قلدری کردن به ملت ها بود، آمریکا با ملت ها محترمانه برخورد کند و مدارا پیشه کند.


به گزارش خبرنگار جهان بین، حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه امروز 29شهریور در مصلی امام (ره) شهرکرد با اشاره به حدیثی از امام رضا مومن را دارای سه خصلت دانست و گفت: مومن باید یک خصلت از خدا، یک خصلت از پیامبر و یک خصلت هم از ولی خدا داشته باشد و اما اولین خصلت که کتمان السر است، کسی که از راز مردم با خبر است باید آن را در صندوقچه اسرار خود نگه دارد، فاش کردن اسرار مومن دیگر، گاهی باعث فتنه انگیزی می شود مومن باید سری را که از مردم می داند در خود دفن کند.
خطیب نماز جمعه شهرکرد اظهار داشت: خصلت دوم مردم دار بودن مومن است و هر مومنی باید در رفتار با مردم مدارا را پیشه خود قرار دهد و خصلت سوم صبر در مصائب و مشکلات است زیرا که خداوند متعال به وسیله همین مصائب بندگان خود را مورد آزمون قرار می دهد.
وی در ادامه حضور آیت الله نوری همدانی در استان ما را غنیمتی دانست و گفت: علما برکات این ملت هستند زیرا وجود علما و نگاه کردن به چهر آنها موجب دلگرمی و تقویت ایمان می شود.
  امام جمعه موقت شهرکرد با گرامی داشت هفته دفاع مقدس از تلاش و زحمات غیور مردان 8 سال دفاع مقدس تقدیر کرد و بیان داشت: زحماتی که رزمندگان اسلام در این 8 سال دفاع مقدس کشیده اند ستودنی است باید قدر آنها و بازماندگانشان را بدانیم چرا که هیچ کس خودش را نمی تواند به جای مادر شهید فرزند از دست داده بگذارد حتی یک روز و اینها گفتنش راحت است، بیان کردن حالات زندگی و گذران عمر این جانبازان و همسرانشان کتاب هفتاد من می خواهد.
وی در ادامه به آغاز سال جدید تحصیلی و مسئله تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: مسئله اصلی در تربیت فرزندان کیف و کفش و خوراک آنها نیست بلکه بحث اصلی مسیری است که حرکت می کنند و دین و ایمان آنهاست بعضی از خانواده ها توجه به تربیت اسلامی فرزندان خود ندارند و بارها دیده شده است که دخترانی با چنان وضعیت نا بهنجار در انظار دیده می شوند، مگر ما مسلمان نیستیم مگر ما شیعه نیستیم چرا ساده انگار هستیم و به سادگی از کنار مسئله ای به این مهمی می گذریم لذا خانواده ها مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده دارند.
فاطمی با اشاره به عقب نشینی فعلی آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل در حمله به سوریه اظهار داشت:دعای مسلمانان جهان در توقف حمله این دشمن حیوان صفت، افسارگسیخته و بی ملاحظه تاثیرگزاربوده است و آمریکا، عقب نشینی را در راس کار خود قرار داده است.
وی افزود: تمهیدات ایران اسلامی و کشورهای صلح طلب منطقه، عقب نشینی آمریکا را در بر داشته و این یک تجربه خوبی است برای آمریکا تا از زورگویی ها و قلدری هایش نسبت به دیگر کشورها دست بردارد و از طرق مذاکرات منطقی و به صورت محترمانه با ملت ها صحبت و مدارا پیشه کند.
فاطمی با بیان شعار دولت جدید به نام اعتدال و تدبیر، واژه تدبیر را به معنای عقلانیت و آینده را نگاه کردن دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور این مملکت اسلامی باید تضمین کند که در باب اعتلای ایران، اسلام و تشیع، موفقیت و تلاش خود را مضاعف نماید.
وی با اشاره به برخی گزینه های احتمالی در باره استاندار و مدیران چهارمحال و بختیاری گفت: اگر قرار است که تغییر و تحولی در این استان پیش بیاید، تقاضای ما این است که یک شخصیت ولایتمدار، مقبول، سیاستمدار و دور از جنجال برای استانداری چهارمحال و بختیاری منصوب شود.
امام جمعه موقت شهرکرد از رئیس جمهور کشور درخواست کرد که هنگام تنظیم برنامه های استانی از برچیدن یکباره مدیران و به اصطلاح" قلع و قمع "  آنها ، اجتناب کرده و با توجه به رای بالا و تاریخی مردم به ایشان، انتظارات آن هارا برآورده و آنها را دلگرم کند.
وی ابراز داشت: رئیس جمهور و وزرا از انتخاب افراد بدون ایمان و عمل و عقده ای برای استانداری چهارمحال و بختیاری پرهیز کنند تا مبادا ارزش های نا به هنجار و گراه کننده را به مردم تحمیل کنند.
فاطمی با اشاره به تاریخی و افسانه ای بودن رای مردم به آقای روحانی، انتخاب یک شخص روحانی به عنوان ریاست جمهوری در این شرایط و زمانه را، نوعی معجزه دانست و گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همچمنان پا برجاست و انتخاب این رئیس جمهور الگویی برای این حرف است.
حجت الاسلام فاطمی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از اولیاء و معلمان دانش آموزان خواست تا مراقب اعمال و رفتار آنها بوده و تربیت اسلامی و خانوادگی را الگوی آنها قرار داده تا در جامعه شاهد بی بند و باری و رفتارهای مفسدانه نشویم.
انتهای پیام/ن


کد مطلب: 8972

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8972/آمریکا-تجربه-عقب-نشینی-حمله-سوریه-درس-گیرد-زورگویی-ملت-دست-بردارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir