کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میراث فرهنگی استان:

بارگاه امامزاده سید محمد بارده درحال تخریب است شما چه کرده اید؟

28 شهريور 1392 ساعت 8:27

قسمت هایی از سقف و بدنه آرامگاه سید محمد بارده قریب به دو سال است که در حال تخریب است و میراث فرهنگی هنوز اقدامی انجام نداده است.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، قسمت هایی از سقف و بدنه آرامگاه امامزاده سید محمد در روستای بارده مدت دوسال است که در معرض تخریب و ویرانی قرارگرفته است.
جمعی از زایران و اهالی روستای بارده در گفتگو با خبرنگار جهانبین با اشاره به اینکه این معضل حدود دو سال است که در این امامزاده ایجاد شده است، خواهان رسیدگی به این مکان معنوی و زیارتی هستند.
قائدی یکی از خادمین این امامزاده هم گفت: مسولین میراث فرهنگی چند سال پیش برای تعمیر و مرمت بنای این امامزاده اقدامات قابل توجهی انجام داده اند اما سقف و بدنه این بنا، دستخوش نم دادن آب بعد از بارندگی شده، به طوری که آجرهای قدیمی مربوط به 100 سال پیش از زیر گچ و خاک سقف، پیدا شده اند.
حجت الاسلام طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در سفر به این روستا و به منظور غبارروبی این امامزاده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کلیه امور تعمیر و مرمت بنا های تاریخی و امامزادگان به عهده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در آخرین مکاتباتب که با این سازمان داشته ایم، مسولان مربوطه قول رسیدگی به این مکان را داده اند، اما دلیل تعویق مرمت امامزاده را نمی دانیم.

حال،معلوم نیست که تا کی باید نشست و به انتظار تصمیم مسئولان میراث فرهنگی، تعمیر و آبادانی این امامزاده جلیل القدر را نظاره گر بود.
گفتنی است امامزاده سید محمد در روستای بارده از نوادگان امام موسى كاظم (ع)  بوده و بنای آرامگاه هم در 48کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.


کد مطلب: 8953

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8953/بارگاه-امامزاده-سید-محمد-بارده-درحال-تخریب-کرده-اید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir