کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی بر طولانی ترین و با اقتدارترین دفاع تاریخ:

دوران هشت سال دفاع مقدس دوران حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم بود

30 شهريور 1392 ساعت 12:19

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم به مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین این ملت همچون نگینی تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد



حیات راستین یک ملت همواره در گرو شناخت، معرفت و آنگاه توجه نسبت به آرمانها و ارزشهای خویش است و کوشش و تلاش جدی در حفظ پیشینه ها و دستاوردهای ارزشمند و گرانقدر آرمانی و ملی هر قوم و امتی، خود از جایگاه رفیع و والایی برخوردار می باشد.

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم به مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین این ملت همچون نگینی تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد و اهتمام و تلاش در عرصه های گوناگون حفظ و پاسداری از آن ارزشها و والاییها نیز به همان میزان مقدس و در خور ارج نهادن است.

حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتی که قله های سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش در نوردیده است حکایت نامکرر و ماندگار دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامی را نگاشته اند.

مطرح ساختن این همه شجاعت، رشادت و مقاومت دلیرانه در قالب چند سطر و خلاصه کردن در یک هفته و مناسبت خاص کاری بس سخت و دشوار است و نمی توان حتی گوشه ای از آن را بیان کرد که چگونه ملت قهرمان ایران مردانه ایستادگی کردند و پیروز شدند.

تجاوز عراق به ایران در سال ۱۹۸۰ آغاز شد و به مدت ۸ سال ادامه یافت و طولانی ترین و بی سابقه ترین جنگ متعارف قرن حاضر به شمار می رود چرا که جنگ جهانی اول و دوم مدتی کمتر از هشت سال ادامه یافتند و جنگهای دیگر مانند جنگ ویتنام شمالی و جنوبی نیز به عنوان یک جنگ متعارف همانند جنگ ایران و عراق شناخته نشده است.
تاریخ از هشت سال جنگ برای ایران، شرف و آزادگی و مقاومت و ایمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد، اما از متجاوز و متحدان و حامیان او که طی هشت سال او را یاری و تشویق کردند جز به زشتی یاد نخواهد کرد.


کد مطلب: 8952

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8952/دوران-هشت-سال-دفاع-مقدس-حفظ-اعتلای-نظام-اسلامی-حراست-مرزهای-عزت-شرف-این-مرز-بوم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir