کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوریه عرصه مقاومت جهان اسلام در برابر استکبار جهانی است و یک مساله خصوصی در میان کشورها نیست

22 شهريور 1392 ساعت 23:17

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که سوریه عرصه مقاومت جهان اسلام در برابر استکبار جهانی است، گفت: مسأله سوریه مسأله شخص خاصی نیست بلکه به جهان اسلام مربوط می‎شود.


حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سبب می‎شود تا انسان در اردوگاه نفاق و شیطان قرار نگیرد و از همه خطرات و گناهان به دور شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: بر این اساس باید تلاش کرد تا شیطان نتواند لباس تقوا را از تن ما بیرون کند و ما همواره به این سلاح مسلح باشیم.
به گزارش خبرنگار جهان بین، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 
اشاره به سوره مبارکه قیامت تصریح کرد: خداوند در آیات این سوره مبارکه لحظه مرگ را برای انسان ترسیم می‌کند تا از این طریق باورمندی به معاد در انسان تقویت شود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به توصیفی از امام صادق(ع) درباره مرگ گفت: این امام معصوم در توصیف مرگ فرموده‌اند که مرگ برای مؤمن همچون عطر خوشبویی است که آن را می‎بوید و مدهوش می‎شود و برای کافر مانند گزیدن مار و افعی است.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این راستا باید با تقوا و پرهیزکاری و پشت پا زدن به گناهان خود را برای لحظه مرگ آماده کنیم.
وی در ادامه با تبریک میلاد امام رضا(ع) بر ضرورت الگوگیری از این امام معصوم تأکید کرد و گفت: اقامه دین و حفظ شیعه یکی از مهم‎ترین اموری است که باید از این امام بزرگوار الگو گیریم و در زمان حاضر آن را اجرا کنیم.
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امامان معصوم(ع) در یک جهت واحد قرار داشتند و آن حفظ اسلام ناب محمدی(ص) و استمرار آن بود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شرایط کشور سوریه، اظهار داشت: آمریکا همواره در رویارویی با حهان اسلام شکست می‌خورد و در مورد مسأله سوریه نیز این مسأله مشهود است و در نهایت چهره کریه آن بیش از پیش برای مردم جهان افشا می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حالی آمریکا در این عرصه عقب‌نشینی کرده که اذعان دارد ایران بار دیگر برنده این عرصه شده است.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به برگزاری طرح تقویت مبانی دینی و شبهه‌زدایی دینی در شهرکرد اظهار داشت: این طرح به مدت یک ماه در استان برگزار شد و برکات آن به زودی جهان اسلام را در بر می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با اشاره به وقوع برخی هنجارشکنی‌ها در شهرکرد گفت: در روزهای اخیر برخی با توهین به روحانیت تلاش داشتند فضای شهر را مخدوش کنند و این در حالی است که مردم باید نسبت به این موضوع حساس باشند و نگذارند این گونه رفتارها گسترش پیدا کند.


کد مطلب: 8838

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8838/سوریه-عرصه-مقاومت-جهان-اسلام-برابر-استکبار-جهانی-یک-مساله-خصوصی-میان-کشورها-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir