کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودکفایی چهار محال و بختیاری در تولید چهار نوع نهال میوه

19 شهريور 1392 ساعت 10:14

چهار محال و بختیاری در تولید چهار نوع نهال میوه سیب، بادام ،هلو وزردآلو خودکفا شد


به گزارش خبرنگار جهان بین، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون چهار نهالستان در شهرستان شهرکرد، یک نهالستان در اردل و یک نهالستان در لردگان به طورعمده نهال های سیب، بادام ،هلو وزردآلو را پرورش می دهد .
حمید رضا منصوری افزود : در این نهالستان ها نهال به شیوه پایه رویشی پایه ای برای پیوند زدن هلو و بادام نیز تولید می شود که ۵۰ هزار اصله تولیدی این نهال ها در سال جاری مازاد بر نیاز استانی است .

وی میزان تولید این نهالستان ها را۷۰۰ هزار اصله اعلام کرد و گفت: این نهال ها اواخر زمستان به صورت یارانه ای توزیع می شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: کمیته فنی نهال متشکل از نمایندگان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت حفظ نباتات، نماینده موسسه بذر ونهال دراستان، مدیریت باغبانی و کیلینک های گیاهپزشکی برسلامت نهالی تولیدی نظارت و بازدید های دوره ای ازپرورش نهال ها انجام می دهند .

از ۲۷۸هزار هکتار زمین کشاورزی چهارمحال وبختیاری،۴۸ هزار هکتار به محصولات باغی اختصاص دارد که به طور عمده در این باغ ها سیب، بادام، هلو،زردآلو، گیلاس، آلبالو، آلو و آلوچه، هلو، انگور و گردو تولید می شود./


کد مطلب: 8774

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8774/خودکفایی-چهار-محال-بختیاری-تولید-نوع-نهال-میوه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir