کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرم ها هم در اشتغالزایی جوانان ایرانی سهیم می شوند؛

راه اندازی کارگاه پرورش و تولید کرم های زباله خوار به همت جوانان روستای خراجی

کیار بیدار , 30 شهريور 1392 ساعت 12:33


2kiar-1392-6-vermicopost6تن از جوانان روستای خراجی با احداث و راه اندازی کارگاه پرورش و تولید کرم زباله خوار و همچنین کود بیولوژیک تولید شده از این کرم ها زمینه اشتغال خود و تعدادی دیگر از جوانان این روستا را فراهم آورده اند .

Read More

به گزارش جهانبین، آقایان مرادی و شهریاری با سرمایه گذاری در زمینه پرورش کرم های زباله خوار زمینه اشتغال خود و دو تن از جوانان روستای خراجی را ایجاد کرده اند .

خبرنگار ما ضمن بازدید از این کارگاه گفتگویی با این جوانان کارآفرین انجام داد که در ادامه می خوانیم :

آقای مرادی در توضیح مشخصات فنی کارگاه پرورش کرم گفت :این کارگاه در سال های قبل با مساحتی نزدیک به 1000متر مربع  به منظور ایجاد گاوداری احداث شده است که با تعطیلی آن طرح پرورش کرم در این محل به اجرا درآمد .

مرادی در ادامه افزود :با آغاز طرح پرورش کرم در این سالن کرم و کود مورد نیاز خود را از شرکت های فعال در این زمینه تهیه کردیم و عملیات اجرایی آغاز شد .

وی گفت :در این راستا ما سعی نمودیم از آخرین دستآورد های علمی افراد موفق در این زمینه بهره بگیریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگزار نکردیم .

مرادی در رابطه با طول مدت پرورش کرم های زباله خوار گفت :هر دوره پرورش نزدیک به 6ماه طول می کشد ، در پایان 6ماه پس از طی کلیه مراحل نگهداری که شامل آبدهی به موقع،فراهم آوردن شرایط نورانی مناسب ،دما ی مورد نیاز و ....است  محصولات ما که اعم از  کرم و کود آماده ی فروش در بازار می گردند  که کود حاصله از هر دوره پرورش  راهی مزارع کشاورزی  و کرم ها راهی مزارع شیلات و پرورش ماهی یا کارگاه های تولید کود بیولوژیک  می گردد . 

وی خاطر نشان کرد :در حال حاضر افرادی از استان های خوزستان ،یزد و کرمان مشتری محصولات این کارگاه هستند .

گفتنی است این کارگاه برای 4نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی نموده است .

خراجی از توابع شهرستان کیار در فاصله ی 30کیلومتری جنوب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و 7کیلومتری شمال شرق شلمزار مرکز شهرستان کیارواقع است.

گفتگواز مهدی بهزادی


کد مطلب: 8752

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8752/راه-اندازی-کارگاه-پرورش-تولید-کرم-های-زباله-خوار-همت-جوانان-روستای-خراجی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir