کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیب پوشی، از اخلاق مومن واقعی است

18 شهريور 1392 ساعت 13:14

کارشناس مسائل دینی عیب پوشی را یکی از ویژگی های مومن واقعی دانست.




به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد  در جمع مردم شهرستان شهرکرد در مصلی بزرگ امام خمینی  این شهر گفت: بنا به حدیث امام رضا (ع) مومن واقعی باید سه سنت الهی ، پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان را در خود داشته باشد .

فرحزاد افزود: علامت اول در هر مومن عیب پوشی،است که خداوند دوست دارد بنده خود این صفت را داشته باشد و هر فرد حتی در مورد گناهان خود  پرده بکشد و از افشای آن جلوگیری کند این در حالی است که بنا به حدیث امیر مومنان علی (ع) اگر خدا از روی کارهای بشر پرده بردارد هیچ کسی برادر خود را هم عفو نمی کند.

وی ادامه داد: دومین سنتی که در هر مومن وجود دارد مدارا کردن با خلق خدا است کسی توان سرپرستی را دارد که با مردم مدارا کند و این سنت العی همچون نماز بر مومن واجب است.

این کارشناس مسائل دینی  صبر و بردباری در زندگی را سومین علامتی دانست  که مومن از اهل بیت در خود ایجاد می کند.

وی بزرگترین بت را خود محوری دانست و تصریح کرد: خود محوری ریشه  غضب و عصبانیت است و هر انسانی برای بزرگ شدن باید این بت بزرگ را بشکند.

فرحزاد در پایان غش در معامله را حرام دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از جاهای ایران غشر در معانله صورت می گیرد این در حالی است که حتی بین یهودیان هم این رفتار غیر شرع انجام نمی شود.


کد مطلب: 8738

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8738/عیب-پوشی-اخلاق-مومن-واقعی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir