:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - تو که زيارت ات، هم سان زيارت ياس گم شده مدينه است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاطمه اي که معصومه است و مظهر فضايل و مقامات.

تو که زيارت ات، هم سان زيارت ياس گم شده مدينه است

مشکات برین بام ایران , 17 شهريور 1392 ساعت 12:34

در آستانه دهه کرامتی هستیم که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و با ولادت حضرت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد، بي شک شاخص ترین ستاره در ميان بانوان بيت امام هفتم، معصومه(س)، فرزند پاکيزه موسي بن جعفر (ع) است؛


جهان بین:
بانويي که سال هاست یابندگان معرفت، از برکات وجودی اش، زلال ايمان مي نوشند و عارفان، با گذر بر زندگي نورانی اش و درک لحظه هاي تقربش، درهاي عروج را به روي خود مي گشايند و بوي وصل را در گستره زمين، منتشر مي کنند.

سالهاست که اول ذیقعده روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز ملی دختران در تقویم‌ کشور نامگذاری شده است. فاطمه اي که معصومه است و مظهر فضايل و مقامات. روايات معصومان (ع)، فضيلت ها و مقامات بلندي را به آن حضرت، نسبت مي دهد از جمله امام صادق (ع) در اين باره مي فرمايند: "آگاه باشيد که براي خدا، حرمي است و آن مکه است و براي پيامبر خدا، حرمي است و آن مدينه است و براي اميرمؤمنان، حرمي است و آن کوفه است. بدانيد که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشيد که قم، کوفه کوچه ماست.
بدانيد بهشت، هشت دروازه دارد که سه تاي آن ها به سوي قم است. بانويي از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسي، در آن جا رحلت مي کند که با شفاعت او، همه شيعيان ما وارد بهشت مي شوند".

حضرت معصومه (ع) نه گناه و نه فکر گناه کرد، یکى از عالی‌تریـن نمونه‌هاى عبادت و بندگى خدا از خاندان ولایت و امـامت کـریمه اهل بیت فـاطمه معصــومه (س) است.

عبادت و شب‌زنده‌دارى 17 روزه حضرت معصومه (س) در واپسیـن روزهاى عمر شریفشان گوشه‌اى از یک عمر عبـادت و خشـوع ایشان در برابـر ذات پاک الهى است که پس از فاطمه زهرا (س) از جهت گستردگي شفاعت، هيچ بانويي به شفيعه محشر، حضرت معصومه (س) نمي رسد. شکـى نیست که داشتـن حق شفـاعت و رسیـدن به ایـن مقـام عظیــم شایستگـى لازم را مى‌طلبد. یکی از افتخارات دختران ایرانی آراستن روز میلاد حضرت معصومه (س) به نام روز دختر است تا با اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س) آشنا شده و الگوپذیری از ایشان را زمینه ساز تعالی معنوی، اخلاقی و علمی خود قرار دهند.

زيارت حرم با صفاي کريمه اهل بيت (س) سبب مي شود که زائر، خود را نيازمند پروردگار ببيند، در برابر او خضوع کند، از مرکب غرور و تکبر که سرچشمه تمام بدبختي ها پیاده شده و حضرت معصومه (س) را واسطه درگاه پروردگار عالميان قرار دهد. به همین دلیل است است که براي زيارت آن حضرت، پاداش بسيار بزرگي وعده داده شده و آن، ورود به بهشت است. در اين باره امام جواد (ع) فرمود: «هرکس، عمه ام را در قم زيارت کند، بهشت از آن اوست. »

آیت الله سیـد نصـرالله مستنبط نقل فرمـوده که روزى عده‌اى از شیعیان وارد مدینه شـدند و پرسش‌هایـى داشتند که مى‌خـواستند از محضر امام کاظم(ع) بپرسند ولی امام کاظم(ع) در سفر بـودنـد و پاسخ پرسش‌های خود را از معصومه (س) گرفتند.

این افراد در بیرون مدینه با امام کاظم (ع) مصادف شـدنـد و هنگامـى که امام کاظم(ع) پرسش‌هاى آنان و پاسخ‌هاى حضرت معصـومه (س) را ملاحظه کردند فرمودند فداها ابـوها که این مسئله نشان از علم، عصمت و بصیرت حضرت معصومه (س) دارد.

هم اکنون که بی هویتی و بحران معنویت جمع کثیری از بشریت را مبتلا ساخته و انحطاط از نوع غربی شرافت انسانی و اخلاق را هدف گرفته است، تأسی دختران عفیف ایران اسلامی به اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س) و الگوپذیری از ایشان زمینه ساز تعالی معنوی، اخلاقی و علمی دختران نوجوان و جوان ما است.

هم اکنون که نداشتن الگوی مناسب باعث بروز بدحجابی های شده است که سلامت فرد و جامعه را تهديد می‏ کند و پوشش نامناسب پی‏ آمدها و آثار جبران ناپذيری در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد، اقتصاد و امنيت جامعه دارد که گاه مسيری انحرافی و بازگشت ناپذيری پديد می‏ آورد ضرورت دارد دختران مسلمان از زندگی حضرت معصومه (س) که سرچشمه علم و تقوا و فضايل اخلاقي بوده اند الگو بگیرند و به تشخیص درست راه از بیراهه زندگی خود و جامعه اسلامی کمک کنند.

م.ک


کد مطلب: 8707

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8707/زيارت-ات-هم-سان-ياس-گم-شده-مدينه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir