کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش امام جمعه شهرکرد نسبت به برخی تحرکات اصلاح طلبان افراطی در استان:

چهارمحال و بختیاری جایگاه افراطی گرایان و مواضع ضد نظام نیست

15 شهريور 1392 ساعت 16:33

خطیب جمعه شهرکرد: سوریه، امروز به عنوان یک حکومت مطرح نیست دفاع از سوریه دفاع از مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران است. وی با اشاره به برخی تحرکات حزبی در استان گفت: اجازه نخواهیم داد برخی از احزاب تند رو، مردم را به خط و خطوط خود بکشاند.


حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه های جمعه این هفته اظهار داشت: سوریه، امروز به عنوان یک حکومت مطرح نیست دفاع از سوریه دفاع از مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و خط مقدم دفاع از مقاومت و ایران سوریه است

وی افزود:آمریکا به دنبال بهانه است و از هر چیزی بهانه می سازد تا این خط مقدم را بشکند دفاع از سوریه به منزله دفاع از کشور و آرمان های نظام اسلامی ماست.
حجت الاسلام نکونام با  اشاره به اظهار نظر برخی مقامات سیاسی کشور در باره سوریه افزود:متاسفیم که برخی از شخصیت ها به این نکته توجه ندارند که دشمن برای مقابله با ایران از ابزار و راه های گوناگون از قبیل بهانه سوریه استفاده می کند اما این شخصیت ها با صحبت ها و سخنان خود آب در آسیاب دشمن می ریزند و رسانه ها را نسبت به موضوع ایران و سوریه تحریک می کنند.
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به برخی تحرکات و سخنان مقامات دولتی مبنی بر انتخاب استاندار از حزب و گروه خاص تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری اختلاف ایجاد نشود و امور بیرونی استان، در امور داخلی، تاثیر منفی نگذارد تا موجبات رشد این استان را شاهد باشیم.
وی در ادامه بیان داشت:استان ما برای رشد و اعتبار خود نیاز شدید به اتحاد و همدلی مردم و مسولین کشوری دارد، لذا از همه مردم استان، مسولان و صاحبان صنایع و حرف از هر طیف و جناح که دلسوز نظام و انقلابند، دعوت می کنم که رهبری را در استان محور قرار داده و استان را از محرومیت و بن بست نجات دهیم.
وی افزود: بنده هیچ وابستگی جناحی نداشته و در خط رهبری با همه اقشار و جناح ها همکاری خواهم داشت، و برای پیشرفت اقتصادی و معنوی استان، برنامه های متعددی داشته و ارتباطم برای حل مشکلات با مردم اقسانقاط چهارمحال و بختیاری چه به صورت حضوری و چه تلفنی به راحتی برقرار است.
حجت الاسلام نکونام در ادامه خطبه های جمعه این هفته، با اشاره به مناسب های این هفه از اول ذیقعده، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت یاد کرد و افزود: به فضل خداوند متعال، این هفته مردم چهار محال و بختیاری میزبان یکی از مراجع عالیقدر جهان تشیع یعنی حضرت آیت الله نوری همدانی هستند که حضور پنج روزه ایشان از روز یکشنبه 17 شهریور با استقبال مردمی راس ساعت 17 در میدان قمربنی هاشم (ع) آغاز  و این حضور باعث خیر و برکت در استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری می شود.
وی با اشاره به تحولات منطقه اذعان داشت: بیداری اسلامی سفره ای جمع نشدنی است و آمریکا هیچ گاه تصور نکند که می تواند بساط آن را برچیند.
وی ادامه داد: بیداری اسلامی منطقه خاورمیانه، دشمن را به غلط نیندازد، به طوری که با فراز و نشیب های موجود در منطقه، آنان مغرور شده و به فکر در هم ریختن کشور ها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: چهارمحال و بختیاری از افراطی گری ها و تندروی های سیاسی و غیر سیاسی هم در دوران اصلاح طلبی و هم، اصولگرایی، آسیب دیده است ، ما امروز به اصول گرایی اصلاح طلبانه و اصلاح طلبی اصولگرایانه نیازمندیم.
حجت الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: رشد استان ما در 8سال پیش به خاطر برخی سیاسی کاری ها و تندروی های حاکم گروه های مخالف دولت بسیار کم شد و چهارمحال و بختیاری همچنان با معضل آب، راه ، وضع اشتغال، بهداشت و اقتصاد دست و پنجه نرم می کند.

وی در خصوص انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به مقامات مربوطه توصیه می کنم، اختلاف ایجاد نکنید، اگر می خواهید به مردم استان ما خدمت کنید بدانید شعار های افراطی، خدمت نیست.
وی در پایان با گالایه از برخی رسانه ها که برخی اظهارات محدود و نامربوط را به این استان منتسب می کنند و در بزرگ کردن برخی برنامه های حزبی و گروهی تاثیر می گذارند گفت: رسانه ها و خبرگزاری ها بهتر است برنامه های فرهنگی و معنوی بزرگ استان از قبیل سبک زندگی اسلامی، تولیدات معنوی ماه رمضان و امثال این برنامه ها را ترویج و اهمیت دهند.


کد مطلب: 8678

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8678/چهارمحال-بختیاری-جایگاه-افراطی-گرایان-مواضع-ضد-نظام-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir