کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آیت الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری سفر می کند

14 شهريور 1392 ساعت 14:45

آیت الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری سفر می کندنماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از سفر آیت الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری در هفته آینده خبر داد.


به گزارش خبرنگار جهان بین، حجت الاسلام محمد علی نکونام ظهر پنج شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سفر آیت الله العظمی نوری همدانی، با اشاره بر اینکه مردم این کشور با فتوا مانوس و آشنا هستند، اذعان داشت: بین مردم و مرجعیت رابطه تنگا تنگ وجود دارد و در حال حضار مرجعیت با ولایت تلفیق شده است.
وی با بیان اینکه در عصر کنونی ولایت فقیه به مرجعیت نگاه مثبت داشته و دارد و ولایت و مرجعیت در جامعه و نظام تبلور یافته است، بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی مرجعیت و ولایت در جامعه تبلور پیدا کرد و هر دو همراه بایکدیگر بوده است.
وی با اشاره بر اینکه مرجعیت استوانه ای برای بقا و ماندگاری شیعه است، بیان داشت: مرجعیت تنها در صحنه علمی نبوده بلکه ویژیگی بارز مذهب تشیع حضور در صحنه های سیاسی بوده است.

حجت الاسلام نکونام  با بیان اینکه مسئله مرجعیت در عالم تشیع از ارکان های مهم شیعه است، اظهار داشت: آن چه که عامل رشد و بقا و عامل پیشرفت فرهنگ بوده مکتب تشیع بوده مرجعیت بوده است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره بر اینکه حضرت آیت الله العظمی نوری یکی از مراجع بصیر و جهادگر است، بیان داشت: آیت الله نوری همدانی یکی از مراجعی بوده است که پای نظام و ولایت ایستادگی کرده است .
نکونام با بیان اینکه همه ظرفیت های استان را برای استقبال و برنامه ریزی دقیق و منسجم باید به کار گرفته شود، عنوان کرد: باید استقبال و دیدار های خوبی درمرکز استان صورت گیرد.


حجت الاسلام محمد علی نکونام با اشاره بر اینکه در اصل استقبال از مراجع عالیقدر به استان باید همه بسیج شوند، تصریح کرد: آنچه که در شان این میهمان گرانقدر است باید انجام وظیفه کرد.


وی با بیان اینکه حضورایشان در هفته آخر طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی موجب ماندگاری این طرح و تولید برنامه جامع تر و عمیق تر این طرح می شود، بیان داشت: باید پیوند معنوی در بین مرجعیت و مردم وجود داشته باشد.

محمد علی نکونام با اشاره بر اینکه آیت الله نوری همدانی عصر روز یکشنبه وارد استان می شود و تا پایان هفته در استان حضور دارند، بیان داشت: برنامه های از این منوال است که در روز دوشنبه دو دیدار در صبح و بعد از ظهر و در روز های بعدی یک دیدار خواهند داشت .


کد مطلب: 8665

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8665/آیت-الله-نوری-همدانی-چهارمحال-بختیاری-سفر-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir