:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - جانباز قطع نخایی مولف سه کتاب"مهمل کیست،عوام و خواص و عمل صالح" - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غلامحسین صفایی شهیدی که زنده شد

جانباز قطع نخایی مولف سه کتاب"مهمل کیست،عوام و خواص و عمل صالح"

14 شهريور 1392 ساعت 12:34

مسئول خط بودم اوج آتش عراقی ها روی محور ما بود عراقی های با تمام توان سنگر ما را زیر آتش گلوله خمپاره گرفته بودند رفتم بالای سنگر دیده بانی، وضعیت را بررسی بکنم در همین حین یک گلوله ای مستقیم گردنم را بوسه زد من بیهوش روی زمین افتادم و 2روز بین شهدا بودم.


غلامحسین صفایی جانباز قطع نخایی در گفتگو با جهان بین نیوز؛
:
خودتان را معرفی کنید؟

غلامحسین صفایی متولد ۱۳۳۵ در شهر مقدس مشهد جانباز قطع نخاعی هستم

در چه سالی و در کدام عملیات مجروح شدید؟

سال ۱۳۶۰ عملیات طریق القدس در مناطق چذابه

چگونگی مجروح شدنتان را شرح می دهید؟

هنگام دیده بانی و رصد وضعیت دشمن در پشت خاکریز گلوله ای به گردنم اصابت کرد و مجروح شدم دیگر چیزی نفهمیدم دو روز بین شهدا افتاده بودم و همه فکر می کردند که شهید شده ام تا اینکه به طور اتفاقی بچه ها متوجه شدند که من زنده ام، مرا به بیمارستان انتقال دادند. خانواده ۱۰ روز بعد از مجروحیت من با خبر شدند.

اگر بخواهید جنگ و علت رفتن به جنگ را برای جوانهای امروز تشریج کنید چگونه بیان می کنید؟

دشمن به کشور ما حمله کرده بود به نوامیس ما، به مال ما طمع نشان می داد، حمله دشمن به خانه ما چه پیامی دارد آیا کسی می تواند در این موقعیت ساکت بنشیند، اگر جوانهای امروز توانستند ساکت بنشینند آن وقت من هم به صراحت می گویم اشتباه کردم رفتم جنگ. منطقه عملیاتی،جنگ،ودفاع مقدس همه اش عشق و عشاقی بود.

بعد از جنگ به چه کاری مشغول شدید؟

به کار نویسندگی مشغولم و تا به حال سه کتاب با عنوان های: "مهمل کیست،عوام و خواص و عمل صالح" را منتشر کرده ام

خاطره ای از زمان ۸ سال دفاع مقدس برایمان بیان کنید؟

من در زمان جنگ عنایات زیادی را از خداوند متعال دیده ام که شامل بچه ها شد یکی از آنها شامل خودم شد شب عملیات طریق القدس بود دشمن در خط خودش داشت نیرو پیاده می کرد من رفتم بالای خاکریز که اوضاع را ببینم که یک دفعه یک موشک از کنار من رد شد و چند قدم اون طرف تر به زمین خورد دیگه غزل خداحافظی را خواندم ولی وقتی چشم هایم را باز کردم فکر می کردم کارم تموم شده اون دنیام یک گردو خاکی هم که بلند شده بود فکر می کردم هاله نور است ولی چند دقیقه که گذشت دیدم صدای توپ و تانک و صدای بچه ها می آید تازه فهمیدم که موشک عمل نکرده واقعا من عنایت خداوند را به چشم خودم دیدم.

از همسر آقای صفایی پرسیدم: با مجروحیت همسرتان چطوری کنار می آیید؟

۳۲ سال است که کنار شوهرم با افتخار به اینکه خدمت به یک مجاهد از جان گذشته و جانباز می کنم زندگیم را می گذراندم هیچ آرزویی بغیر از این ندارم.

در پایان چه سفارشی برای جوانان دارید؟

خودشان را به خدا متصل بکنند تا عزیز شوند آیا خانه خدا بغیر از چهار تا سنگ چیزی دیگری هست؟ چرا عزیز شده است؟ زیرا به خداوند متصل است؛ چرا مسجد عزیز است؟ زیرا مکان ذکر خدای متعال است پس هر چیز و هر کسی به پروردگار منان ارتباط پیدا بکند عزیز و گرامی می شود.


کد مطلب: 8658

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8658/جانباز-قطع-نخایی-مولف-سه-کتاب-مهمل-کیست-عوام-خواص-عمل-صالح

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir