کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امنیت و پایداری نظام جمهوری اسلامی وابسته به وجود ولی فقیه است

13 شهريور 1392 ساعت 10:34

مدرس دانشگاه گفت: درهیچ کجای دنیا نظامی مانند جمهوری اسلامی با این همه دشمن وجود ندارد و بازهم این نظام پابرجاست و امنیت آن زبانزد عام و خاص است و این به برکت رهبری مقام عظمای ولایت است.


حجت السلام والمسلمین دکتر محمد رضا رهنمای درجمع مردم شهرستان شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر گفت: هر گاه مسله زندگی اجتماعی به میان می آید در کنار آن مسله مدیریت اجتماع عنوان می شود و همه انسان ها این نیاز را درک می کنند، وقتی جمعی، هدف واحد دارند محتاج یک حاکم و مدیر هستند و در غیر این صورت هرج و مرج به وجود می آید.

رهنما در ادامه با اشاره به خیانت بنی صدر به ایران خاطر نشان شد: بنی صدر خود را جانب دار جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و به همین منظور مردم او را انتخاب کردند، این در حالی است که انتخاب مدیر از طرف مردم نیز ممکن است به همین عاقبت ختم میشود و حال جای این سوال است که چه کسی باید مدیر جامعه اسلامی را انتخاب کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به معنی ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه یعنی زمام دار الهی و فقط خداوند ولایت بر تمام انسان ها دارد و خداوند همه را آزاد آفریده و کسی را برکسی دیگر برتری نداده است .

وی گفت: خداوند پیامبران را برگزید تا حاکم مردم باشند و بعد از پایان رسالت خاتم پیامبران،اهل بیت ایشان حاکمیت جامعه را برعهده گرفتند این در حالی است که در زمان غیبت نیز جامعه نیازمند رهبر است.

رهنما با اشاره به سخن امام علی(ع) که فرمودند: "مردم نیازمند حاکم هستند حتی اگر آن مردم فاجر باشند" تصریح کرد: در زمان غیبت امام عصر(عج) از طرف خداوند، رسول(ص) و امیرالمومنین ولی فقیه مامور به رهبری جامعه اسلام هستند.

وی عنوان کرد: ولی فقیه کسی است که معرفت فقه داشته باشد و احکام الهی را از قرآن و احادیث تشخیص و اثبات کرده باشد.

رهنما اذعان داشت: ولی فقیه در کشور ما نائب بر حق امام عصر(عج) است و ما هر چه داریم از برکت مقام معظم رهبری است.

مدرس دانشگاه گفت: درهیچ کجای دنیا نظامی مانند جمهوری اسلامی با این همه دشمن وجود ندارد و بازهم این نظام پابرجاست و امنیت آن زبانزد عام و خاص است و این به برکت رهبری مقام عظمای ولایت است.


وی اظهار داشت: تا مردم پشتیبان ولایت هستند حفظ حکومت و مملکت تضمین شده و هیچ کس نمی تواند از داخل و خارج به این نظام صدمه ای وارد کند.

رهنما خاطر نشان شد: محور حق ولایت فقیه است و هرکس در هر لباس و پستتی از این مسیر دور شد باطل و ناحق خواهد بود.

وی عنوان کرد: درست است که مشکل گرانی، سوء مدیریتی و بی عدالتی در برخی زمینه ها در جامعه وجود دارد ولی به پشتیبان ولایت فقیه، از این بحران ها گذر خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مصر و سایر کشورهای منطقه دارای رهبری واحد بودند دچار این مشکلات نمی شدند.


کد مطلب: 8621

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8621/امنیت-پایداری-نظام-جمهوری-اسلامی-وابسته-وجود-ولی-فقیه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir