کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مرتضی مقتدایی در شهرکرد:

سبک زندگی امام صادق (ع) الگویی بی نظیر برای دانشجویان و طلاب است/رهبری، عامل یکپارچگی سه قوه در کشور است

11 شهريور 1392 ساعت 14:28

عضو مجلس خبرگان رهبری ،مکتب امام صادق(ع) را بهترین مکتب برای پذیرش دانشجو به دانشگاها و حوزه های علمیه دانست.


به گزارش خبرنگار جهان بین، آیت الله مرتضی مقتدایی در ادامه طرح مبانی اعتقادی استان، در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید از سبک زندگی امام صادق (ع) برای جذب دانشجو و طلبه استفاده کنند.

مقتدایی افزود: یکی از روش ها ی امام صادق (ع) در پذیرش دانشجو، راستی و درستی آن ها بود ودانشجو باید قبل از شروع  به تعلیم دارای تقوا باشد .

وی با اشاره به این سخن امام صادق(ع) که می فرمایند: دوست ندارم جوانی را ببینم مگر در دو حالت، یا عالم باشد، یا در حال درس خواندن اظهار داشت: این سخنان نشان دهنده این است که علم تنها کافی نیست و کسی که عالم شد باید دارای تواضع، وقار و حلم باشد.

عضو جامعه مدرسین قم در ادامه خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) تقوا و ورع در دین، راستگویی، امانت داری و حسن خلق را از صفات شیعیان مذهب جعفری دانستند و فرمودند هر کسی این صفات را نداشته باشد سبب می شود که ننگ و عار آن فرد به من برسد و بگویند پیروان مذهب جعفری دروغ گویند، این در حالی است که شیعه امام کسی است که موجب خوشالی شود نه آبروریزی از امام خود.

وی تصریح کرد: به حکم امام صادق(ع) کسی که اجتهاد داشته باشد می تواند ولی امر مسلمین قرار بگیرد و بر آن ها حاکم باشد این در حالی است ممکن است چندین فقیه در یک کشور وجود داشته باشد.

مقتدایی گفت: در دوران حکومت اسلامی اگر هر مجتهدی در گوشه ای که زندگی می کند و ولایت داشته باشد، هرج و مرج در جامعه ایجاد می شود این در حالی است که حکومت اسلامی برای نظم دادن به زندگی مردم شکل گرفته است، به همین منظور باید یک ولی امر بر مردم حکومت داشته باشد.

وی عنوان کرد: ولی فقیه از دو جهت مورد توجه است، یکی از نظر شرعی که از طرف امام زمان وخدا حکم دارد و دیگری از نظر عرف که خود مردم آن را انتخاب کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نبود رهبری در کشورهایی که انقلاب کردند را عامل ازدست دادن اداره کشورشان دانست و افزود: به برکت وجود مقام معظم رهبری در ایران،بین سه قوه وحدت و یک پارچگی وجود دارد و مردم در امنیت به سر می برند.
مقتدایی وظیفه مردم نسبت به رهبری را این گونه بیان کرد: مطیع دستورات رهبر باشیم و ایشان را به عنوان جانشین امام زمان(عج) بشناسیم که سبب آرامش در کشور می شود وبرکاتش به خود مردم می رسد.


کد مطلب: 8585

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8585/سبک-زندگی-امام-صادق-ع-الگویی-بی-نظیر-دانشجویان-طلاب-رهبری-عامل-یکپارچگی-سه-قوه-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir