کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محوریت سوریه در پشتیبانی از جبهه مقاومت، عامل بهانه جویی استکبار جهانی است

10 شهريور 1392 ساعت 14:27

کارشناس مسائل سیاسی : محوریت سوریه در پشتیبانی از جبهه مقاومت، عامل بهانه جویی استکبار جهانی است.


به گزارش خبرنگار جهان بین، مجتبی صالحی فرد با اشاره به موضوع مقاومت در منطقه، علت رویارویی نظام سلطه با حکومت سوریه را محور قرارگرفتن این کشور در مسئله مقاومت و نقش این کشور در حماسه آفرینی حزب الله در جنگ های ۳۳روزه و سپس ۲۲ روزه و ۸روزه غزه دانست.
وی، افزود: دنیای استکبار با استفاده از بهانه بیداری اسلامی در جهان اسلام، خواستار گسیل مردم بر علیه نظام مردم سالار بشاراسد بوده و پس از عدم موفقیت در عرصه های جنگ نرم و همچنین شکست گروه های تروریستی، این بار روش دخالت مستقیم نظامی و بمباران هوایی را در دستور کار قرار داده است.

صالحی فرد ادامه داد: آمریکا و قدرت های غربی در جریان جنگ عراق؛ بهانه تهاجم را وجود سلاح کشتار جمعی در این کشور و در افغانستان نیز وجود گروه القاعده را مطرح کردند.
وی اظهار داشت: در کشور سوریه نیز اکنون، استفاده از سلاح شیمیایی دستاویز دشمنان اسلام قرار گرفته؛ درصورتی که با اطلاعات مستند، این سلاح ها توسط گروه های معارض حکومت استفاده شده و منجر به کشته شدن ۶۵۳نفر گردیده است.
این کارشناس مسائل خاورمیانه، با اشاره به بحث جنگ احتمالی در خاورماینه گفت: شاید آمریکا و کشورهای معارض سوریه، آغاز کننده جنگ باشند اما قطعاً پایان جنگ با آنها نیست و ممکن است درگیری به عربستان، قطر، رژیم غاصب صهیونیستی و ترکیه نیز کشیده شود.
وی ، تأمل در نتیجه جنگ های عراق و افغانستان و آتش افروزی در منطقه را به کشورهای سلطه گر یادآور شد و گفت: ایجاد بحران در منطقه خاورمیانه به سود هیچ کشوری به ویژه آغازگران جنگ نخواهد بود.


کد مطلب: 8576

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8576/محوریت-سوریه-پشتیبانی-جبهه-مقاومت-عامل-بهانه-جویی-استکبار-جهانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir