کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با جهان بین:

استانداران انتخابی وزیر کشور، باید دارای کمترین حاشیه سیاسی باشند

10 شهريور 1392 ساعت 13:53

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‎رود در انتخاب استاندار به افرادی توجه شود که دارای کمترین حاشیه‌ها هستند و به جناح‌های مختلف وامدار نباشند.


مجید جلیل در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: انتخاب یک استاندار موثر و کارآمد می‎تواند بسیاری از مسائل و مشکلات استان را برطرف و بستر لازم را برای رشد و شکوفایی منطقه را فراهم کند.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌های موجود در انتخاب استانداران، گفت: در حال حاضر افراد بسیاری برای استانداری استان مطرح هستند اما هنوز اجماع‌نظری در مورد یک گزینه نهایی شکل نگرفته است.

جلیل با اشاره به نقش گروه‌های تاثیرگذار در جامعه در انتخاب استانداران، افزود: گرچه استاندار به انتخاب وزیر کشور تعیین می‎شود اما در این میان نظر نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب‌نظران سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز می‎تواند در این انتخاب نقش مهمی ایفا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخاب استانداران به شخصیت‌های اقتصادی توسعه‌گرا نظر بیشتری وجود دارد، تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی و سوق دادن کشور به رشد و توسعه بیشتر مستلزم انتخاب افرادی که تجربه و نگاه اقتصادی بالایی دارند.

جلیل خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود در انتخاب استاندار به افرادی توجه شود که دارای کمترین حاشیه‌ها هستند و به جناح‌های مختلف وامدار نباشند.

وی با اشاره به شاخص‌های یک استاندار توانمند و کارآمد، اظهار کرد: استاندار توانمند کسی است که دارای یک برنامه اقتصادی و توسعه‌گرا در بخش‌های مختلف استان باشد و بتواند با مدیریت صحیح این برنامه را عملیاتی کند.

جلیل، بومی بودن را یکی از شاخص‌ها در انتخاب استاندار دانست و گفت: انتخاب استانداران بومی که از شاخص‌ها و ویژگی‌های لازم برخوردار باشند انتخاب مناسب و مطلوبی است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استانداران کارآمد کسانی هستند که به دنبال تغییر و تحول باشند و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه برنامه‌های عمرانی تدوین کنند و با همه حوزه‌های نظارتی، اجرایی و حکومتی در تعامل باشند.انتهای پیام/


کد مطلب: 8571

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8571/استانداران-انتخابی-وزیر-کشور-باید-دارای-کمترین-حاشیه-سیاسی-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir