کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:

شکست سوریه کار مشکلی است/ آمریکا متضرر اصلی حمله به سوریه است

خبرگزاری فارس , 11 شهريور 1392 ساعت 12:40

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: کشورهای استکباری با حمله به سوریه به اهداف خود نمی‌رسند، چراکه از پای درآوردن آن کار مشکلی است، ضرر این هجمه متوجه آمریکا، غرب و اسرائیل خواهد شد.


 به گزارش جهانبین نیوز مجید جلیل، اظهار کرد: سوریه خط مقدم مبارزه با اسرائیل و اربابان آن در منطقه و جهان است، الگو گرفتن کشورهای اسلامی و منطقه از جمهوری اسلامی و کشور سوریه دغدغه آمریکا، غرب و اسرائیل است، برهمین اساس متعرض آنها شده است.

وی با تأکید بر اینکه بعید است کشورهای استکباری با حمله به سوریه به اهداف خود برسند، گفت: آنها به زعم خود با حمله به سوریه به تقویت صهیونیسم و به اهداف منطقه‌ای خود خواهند رسید که باید گفت چون سوریه دو سال و نیم است دوام آورده، از پای درآوردن آن کار مشکلی است، برهمین اساس ضرر این هجمه متوجه آمریکا، غرب و اسرائیل خواهد شد.

جلیل استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه استکبار جهانی برای حمله به سوریه برشمرد و افزود: استکبار جهانی بهانه‌ای به جز متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح هسته‌ای ندارد، چراکه حکومت سوریه قانونی و دارای مشروعیت اجتماعی و سیاسی است، لذا افکار عمومی قابلیت پذیرش چنین اتهامی را ندارد، چراکه قبلا در عراق اجرا و ناکام ماند.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به واکنش مجامع بین‌الملل در قبال موضوع سوریه، گفت: مجامع بین‌المللی و اسلامی و مسلمانان به شدت با این هجمه مخالف و حکومت سوریه را به رسمیت می‌‎شناسند و ملت سوریه باید تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به حمایت ایران از ملت سوریه، یادآور شد: ایران با محکوم کردن چنین حرکت‌هایی در جهان و منطقه کشورهای عضو شورای امنیت و اعضای ناتو را به خویشتنداری دعوت و معتقد است از طریق دیپلماسی و روش‎های سیاسی زود نتیجه حاصل خواهد شد.

جلیل خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان نیز چنین حرکت‌های خانمانسوز را محکوم و طرفداری خود را از ملت بی دفاع سوریه اعلام خواهد کرد.


کد مطلب: 8557

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8557/شکست-سوریه-کار-مشکلی-آمریکا-متضرر-اصلی-حمله

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir