کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز طرح شهر بدون مانع و مناسب سازی در ۷ شهر کشور

خبرگزاری مهر , 11 شهريور 1392 ساعت 13:31

دبیر ستاد مناسب سازی سازمان از اجرای طرح شهر بدون مانع و مناسب سازی فضاهای عمومی ۷ شهر کشور خبر داد و گفت: نهضت شهرهای بدون مانع در سراسر کشور آغاز شده است و به مرور شهرهای بیشتری تحت پوشش این طرح قرار می گیرند


به گزارش جهانبین نیوز حسین امیرانی  با بیان این مطلب افزود: طرح ایجاد شهر بدون مانع و مناسب سازی فضاهای عمومی در صومعه سرا و لاهیجان در استان گیلان، بم در کرمان ، زرین شهر و شاهین شهر در اصفهان و میبد در استان یزد در دستور کار قرار دارد که البته این طرح در استان گیلان آغاز شده است.

وی تاکید کرد: این طرح با توجه به مصوبات ستاد مناسب سازی کشور اجرایی می شود و در همین راستا کمیته ای نیز متشکل از دستگاههای ذیربط مانند استانداری ، فرمانداری، نظام مهندسی ، شهرداری و ... برای طراحی و اجرا تشکیل شده است.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی گفت: در مرحله اول شهرستانها از جهت فضاهای موجود پایش می شود و در مرحله بعد در یک بازده زمانی به سمت مناسب سازی فضاها حرکت خواهیم کرد.

امیرانی ادامه داد: این طرح یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای تمامی افراد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت است تااین افراد بتوانند همانند مردم عادی در شهرها تردد کنند.

به گفته وی، براساس ابلاغیه ای که برای تمامی استانها ارسال شده است استانها یک و یا دو شهر خود را که از نظر زیرساختی آمادگی مناسب سازی و بازسازی را داشته به ستاد معرفی کردند.

وی اظهار داشت: فضای ساختمانهای دولتی، پیاده روها، دستگاههای عابر بانک و... مناسب سازی می شوند و همچنین برای اینکه کار به سرعت پیش رود فضاها به چند بخش که قابل مناسب سازی هستند نیز تقسیم شده اند که امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم استانهای دیگر را نیز تحت پوشش اجرای طرح شهر بدون مانع در آوریم.


کد مطلب: 8554

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8554/آغاز-طرح-شهر-بدون-مانع-مناسب-سازی-۷-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir